شناسهٔ خبر: 66448900 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار قدس خبر داد

دسترسی به انواع مدارها از پایگاه فضایی چابهار

وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل و بهره‌برداری فاز اول پایگاه فضایی چابهار که برای ارسال پرتابگرهای سوخت جامد طراحی شده تا پایان سال گفت: جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود از این پایگاه برای ارسال ماهواره به همسایگان و دیگر کشورها نیز خدمات بدهد.

صاحب‌خبر -

وزیر ارتباطات روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و نخستین پرتاب را در سال جاری از این پایگاه شاهد باشیم.
عیسی زارع‌پور این تأسیسات فضایی جدید را یک پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواند و در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره امکان ارائه خدمات به کشورهای دیگر و همسایه برای ارسال ماهواره به فضا از این پایگاه با بیان اینکه ما هم‌اکنون هم امکان ارائه این خدمات را به دیگر کشورها داریم، گفت: اما با راه‌اندازی این پایگاه جدید امکان قراردادن ماهواره‌های متنوعی در مدارها و لایه‌های مختلف و پرشمار  فراهم می‌شود که دست ما را برای خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جوی بازتر خواهد کرد.

نمایندگان قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند
زارع‌پور در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان که مدعی شده‌اند رفع فیلترینگ فقط با امضای رئیس جمهور ممکن است، با بیان اینکه  در این زمینه قانون وجود دارد و سازوکار آن در قانون جرایم رایانه‌ای مشخص شده، گفت: به دوستان پیشنهاد می‌کنم قانون را یک بار مطالعه کنند.
وزیر ارتباطات همچنین با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

نظر شما