شناسهٔ خبر: 66447489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و از آماده‌باش نیرو‌های امدادی خبر داد. به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و از آماده‌باش نیرو‌های امدادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گرد و خاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنان ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل بحران استان تهران با تاکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها و قرارگرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقاء دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

یزدی مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها، نیز تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران استان تهران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را در این خصوص به حالت آماده‌باش درآورده است.

منبع: fararu-731265

نظر شما