شناسهٔ خبر: 66445856 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هشدار قرمز هواشناسی برای استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف این استان درپی صدور هشدار قرمز هواشناسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا نیکروز امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان، با اشاره به اعلام صدور هشدار قرمز بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، اوج بارندگی سامانه جدید بارشی پنجشنبه خواهد بود. این جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران مبنی بر هشدار سطح نارنجی متمایل به قرمز است و مسائل و مشکلات باران‌های سیل‌آسای فروردین را بررسی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: فصل کارهای کشاورزی است، هر اداره‌ای هر وسیله‌ای دارد کمک کند که مسائل و مشکلات بخش کشاورزی حل شود. بخش اعظمی از درآمد مردم از حوزه کشاورزی است. از همه دستگاه‌ها و اداره‌ها می‌خواهیم همبستگی خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اعلام صدور هشدار قرمز درباره سامانه بارشی در روز پنجشنبه، ادامه داد: با توجه به اینکه شنبه تعطیل است، ممکن است مسافرانی وارد استان شوند و در حاشیه رودخانه‌ها و کنار کوه‌ها ساکن شوند. گاهی نیز در میان عشایر شاهد تلفات دام‌ها هستیم. امور عشایر نقطه‌ به‌ نقطه مناطق عشایری را رصد کنند و بازدید میدانی داشته باشند.


مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اکنون فصل کوچ است، ممکن است عشایر در مسیر باشند. در این راستا، امور عشایر راهنمایی‌ها و بازدیدهای لازم را داشته باشد که در بارندگی دچار مشکل نشوند.

نیکروز تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان این چند روز در آماده‌باش باشند و مرخصی و ماموریت همه مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شود و در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران نیز استفاده شود.

همچنین فضل‌الله آذرفر، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عشایر درخواست نایلون و گاهی چادر دارند، اما هلال احمر می‌گوید قانونی نیست.

وی ادامه داد: ۴۰۰۰ کیلومتر جاده عشایری داریم که ۸۰ درصد این جاده‌ها بعد از بارندگی به بازگشایی نیاز دارند. اکنون عشایر در مناطق ییلاقی هستند و این جاده‌ها به شدت دچار مشکلاتی‌اند.

او افزود: آمادگی لازم وجود دارد؛ اما ادوات ما برای بازگشایی بسیار کم است و نیاز داریم یک یا دو دستگاه خودروی سنگین برای بازگشایی جاده‌ها به ما داده شود.

نظر شما