شناسهٔ خبر: 66444111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

نرخ جدید عوارضی آزادراه‌ها اعلام شد + جدول

طبق اعلام یکی از مدیران آزادراه‌های کشور و براساس جدیدترین جداول ارائه شده پرداخت عوارض در سکوهای پرداخت اینترنتی آزادراه‌ها با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزگار خودرو نوشت: طبق قانون هرساله با توجه افزایش هزینه‌های نگهداشت آزادراه‌ها و با توجه به آنکه باید بازگشت سرمایه‌های پیمانکاران انجام شود هرساله با دستور وزیر راه وشهرسازی و طبق تصویب آن در شورای‌عالی نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد که پیش از این خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفته بود در صورت افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها به طور قطع سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران به دلیل عدم بازگشت سرمایه انگیزه‌ای برای ورود و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید را ندارند چراکه با افزایش نرخ جدید آزادراه‌ها موافقت نشده بود گفت: بسیاری از آزاد راه‌ها پس از ساخت نیاز به نگهداری دارند که هزینه‌های نگهداری از آنها باید از طریق عوارض بازگردد.

براساس این گزارش روز گذشته یکی از مدیران آزاد راه از افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض خبر داد و گفت: این افزایش آزادراه‌ها بنا بر قانون و بندی که در آیین نامه وجود داشت انجام شده است.

وی افزود: طبق این آیین نامه سالانه باید افزایش نرخ عوارض به داشته باشیم که طبق روال هر سال این کار انجام شده است.

گفتنی است: یکی از اقدامات و دلایل اصلی برای افزایش کیفیت آزاد راه‌ها افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها است که خود نقش اصلی در نگهداشت آزاد راه‌ها دارد.

طبق اعلام یکی از مدیران آزادراه‌های کشور و براساس جدیدترین جداول ارائه شده پرداخت عوارض در سکوهای پرداخت اینترنتی آزادراه‌ها با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده است.

یکی از دلایلی که آزاد راه‌های ما کیفیت مناسب ندارد به علت آن است عوارض آن کم است چراکه شرکت آزاد راه‌ها و سرمایه‌گذار اعلام می‌کند که سقف پانزده درصد از عوارض برای نگه داری از آزاد راه‌ها انجام می‌شود و زمانی که بازگشت سرمایه‌ای برای پیمانکاران و سرمایه‌گذاران آزاد راه وجود نداشته باشد امکان حضور آنها در پروژه‌ها جود ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما