شناسهٔ خبر: 66440778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو خبرداد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: خور و بیابانک و چوپانان با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و فریدون‌شهر با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از امروز بعدازظهر تا پایان هفته به تدریج شاهد ناپایداری‌هایی بر فراز استان خواهیم بود که اوج فعالیت آن در روز پنجشنبه است و بیشتر مناطق اصفهان را فرا می‌گیرد.

امینی ادامه داد: این سامانه به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا، وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی مناطق توفان، بارش باران و گاهی رگبار توأم با رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد استان و نوسانات دمایی فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: با فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، مسیرهای داخل و بین شهری و بین استانی، جاری شدن روان آب و وقوع سیل در مکان‌های سیل‌گیر و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال سقوط و پرت شدن اشیا از ارتفاع و تنش دمایی و خسارت ناشی از تگرگ وجود دارد.

نظر شما