شناسهٔ خبر: 66439761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی: هیچ کمبودی در بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد/ گرانی ها ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست نه کمبود کالا

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ کمبودی در بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش شفقنا، محمدعلی نیک‌بخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ را بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی خواند و گفت: در این سال ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

او همچنین به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی اشاره کرد و توضیح داد: ما در این زمینه تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم، به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا  نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم. در چنین شرایطی وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود.

نیک‌بخت با اشاره به اقدامات این وزارت خانه در رابطه با صنایع غذایی گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع باید به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری و عرضه به بازار داخل و خارج را دارد.

او ضمن تاکید بر اینکه با صاحبان صنایع کشاورزی مرتباً جلسه برگزار می شود، گفت: در این جلسات آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم.

وزیر جهاد کشاوری همچنین تاکید کرد: هیچ کمبودی در بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول است.

نظر شما