شناسهٔ خبر: 66439755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سی‌ان‌ان: از 18 آوریل 1000 دانشجو از 25 محوطه دانشگاهی در 21 ایالت آمریکا بازداشت شده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که از 18 آوریل، بیش از 1000 دانشجو در بیش از 25 محوطه دانشگاهی در 21 ایالت متحده آمریکا دستگیر شده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب48 نوشت: «روز چهارشنبه (امروز) پلیس آمریکا از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا استفاده کرد و رسانه‌های محلی گزارش دادند که دست کم 10 نفر دستگیر شده و اعتراضات همچنان در سایر دانشگاه‌های فلوریدا گسترش یافته است».

ویدئوهای پخش شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که بسیاری از معترضان برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گاز اشک آور از چتر یا چادر استفاده می‌کنند.

روزنامه دانشجویی دانشگاه کالیفرنیا به نقل از دانشجویان نوشت: «حامیان اسرائیل با خشونت تلاش کردند تا یک کمپ اعتراضی طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه را تخریب کنند، به نقل از شهردار لس آنجلس، پلیس با درخواست دانشگاه کالیفرنیا با معترضین برخورد می کند».

در 18 آوریل، دانشجویانی که به جنگ اسرائیل در نوار غزه را معترض بودند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کرده و از دولت خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های اسرائیل متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های حامی اشغالگری در فلسطین پس بگیرد

با مداخله نیروهای پلیس و دستگیری ده ها دانشجو، وضعیت خشم گسترش یافت و تظاهرات به ده ها دانشگاه در ایالات متحده از جمله دانشگاه های برجسته مانند هاروارد، جورج واشنگتن، نیویورک، ییل، موسسه ماساچوست، فناوری و کارولینای شمالی گسترش یافت.

این خبر را در وبگاه عرب48 ببینید

نظر شما