شناسهٔ خبر: 66438815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر کار از راه اندازی سامانه‌ای در حوزه اشتغال با هدف شناسایی بیکاران خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مرتضوی، با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه با هدف شناسایی بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی که در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش شفقنا، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با لایحه اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

او همچنین در رابطه با بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا تاثیری در دوران بازنشستگی کارگران داشته باشد. به همین دلیل بیش از ۳۵ درصد افزایش صورت گرفت که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی در رابطه با مسکن کارگری گفت: در خصوص مسکن کارگری، قرارگاه مسکن تشکیل شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند که فرآیندها کوتاه شود. در این میان بانک رفاه کارگران متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شده که گام مهمی به جلو است.

او با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه با هدف شناسایی بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی که در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدوارم با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

نظر شما