شناسهٔ خبر: 66437828 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال؛ برای تغییر نام باید مسیر قانونی طی شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر ورزش و جوانان در رابطه با تغییر نام باشگاه استقلال گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید مسیر قانونی را طی کند.

به گزارش شفقنا کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در رابطه با تغییر نام باشگاه استقلال گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

او در رابطه با حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس فقط متعلق به این دو باشگاه نیست بلکه متعلق به ورزش کشور است. به عبارتی حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

هاشمی با اشاره به دیده شدن حق پخش برنامه های ورزشی در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این مسئله به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برگزاری مراسمی با حضور قهرمانان و دست اندرکارانی که سال گذشته برای کشور افتخار آفرینی کردند، گفت: قرار است تا در این مراسم پاداشی به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شود.

هاشمی در پایان گفت: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

نظر شما