شناسهٔ خبر: 66432641 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و دستگیری ده‌ها دانشجو + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای از بیرون راندن دانشجویان از محوطه‌های دانشگاه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: ده‌ها پلیس کلاه‌خوددار روز سه‌شنبه به محوطه دانشگاه کلمبیا در قلب شهر نیویورک حمله و شروع به بیرون راندن دانشجویان حامی فلسطین از محوطه و ساختمان‌ها نمودند.

بعد از اینکه معترضان طرفدار فلسطین ساختمان اداری نیویورک را در اوایل روز سه شنبه اشغال کردند، پلیس 30 تا 40 نفر را از داخل سالن همیلتون دانشگاه کلمبیا دستگیر کرد.

پس از اینکه رئیس مدرسه گفت هیچ راه دیگری برای اطمینان از ایمنی و برقراری نظم در محوطه دانشگاه وجود ندارد صدها افسر پلیس نیویورک وارد عمل شدند. تصاویر منتشر شده نشان از خشونت پلیس در دستگیری دانشجویان دارد.

در نامه‌ای که رییس دانشگاه کلمبیا به پلیس نیویورک نوشته آمده است که نیروهای پلیس تا روز 17 ماه مه برای اطمینان از آنچه برقراری نظم و قانون عنوان شده، در محوطه دانشگاه بمانند.

تصاویر منتشر شده نیروهای پلیس را نشان می‌دهد که برای دستگیری دانشجویان طرفدار فلسطین از نردبان بالا رفته و از پنجره وارد ساختمان‌ها می‌شوند.

از سوی دیگر خبرها حاکی از حمله پلیس به محوطه دانشگاه سیتی کالج در مجاورت دانشگاه شهر نیویورک است.

گفتنی است بیش از دو هفته است که دانشجویان کلمبیا و سایر دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به ارتباط مالی و کاری محل تحصیل خود با اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

 

 

این خبر را در فرانس24 ببینید

 

نظر شما