شناسهٔ خبر: 66431727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه معارف اسلامی: حدود 200 مقاله به دبیرخانه همایش اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای رسیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: حدود 200 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی اندیشه های حضرت آیت الله خامنه ای رسیده که از بین آن 70 مقاله برتر انتخاب گردید.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی در کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور که در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت های جدی دانشگاه معارف اسلامی تربیت دانشمندان و اساتید معارف اسلامی و نیز تربیت محقق برای مراکز آموزشی و اساتید برای دانشگاه هاست.

وی افزود: ما در اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای خیلی دیر ورود کردیم و با توجه به رسالت دانشگاه معارف اسلامی باید به این اندیشه ها ورود کنیم.

وی با اشاره به آغاز کار کمیته اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای از اسفندماه 1402 گفت: در این مدت، حدود 200 مقاله به دبیرخانه رسید که در مرحله اول 150 مقاله گزینش شد و سپس 70 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب گردید.

وی گفت: مقالات منتخب برتر در دو نوبت صبح و عصر در 5 پنل ارائه خواهد شد و سپس در پایان از مقالات برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی گفت: یکی از تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای، ارتباط و انس با قرآن کریم است. این ارتباط برای ما که برای تبیین دین می خواهیم معارف قرآن را در جامعه گسترش دهیم، مهم است.

وی تدبر در قرآن را تاکید دیگر حضرت آیت الله خامنه ای دانست و افزود: نگاه ایشان به مسائل سیاسی و اجتماعی خیلی مهم است. ما امروز در فضای دانشگاه نیاز داریم اسلام اجتماعی را از بدنه قرآن استخراج کرده و در اختیار جامعه قرار دهیم.

نظر شما