شناسهٔ خبر: 66425481 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اختصاصی «اعتمادآنلاین»:

مدیرعامل سابق استقلال: تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد؛ اضافه کردن پسوند خلیج‌فارس مشکلی برای آبی‌ها در AFC ایجاد نمی‌کند

واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین استقلال می‌گوید وزارت ورزش دیگر حق هیچ گونه دخالتی در امور این باشگاه را ندارد.

صاحب‌خبر -
مدیرعامل سابق استقلال: تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد/ اضافه کردن پسوند خلیج فارس مشکلی برای آبی‌ها در AFC ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 658928
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۹:۰۰:۰۴

بحث بر سر تغییر نام‌ باشگاه استقلال داغ است و هواداران و کارشناسان در این‌خصوص اظهار نظرهای متفاوتی دارند.

به گزارش اعتماد‌آنلاین، در همین خصوص امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال به خبرنگار «اعتماد» گفت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال با توجه به اینکه میلیون‌ها هوادار دارند و یک برند هستند اگر بخواهند نام‌شان را تغییر دهند سازوکار قانونی خودش را دارد. باید‌ دید قید کرده‌اند که خریدار حق تغییر نام  را دارد یا نه؟ اگر قید نشده باشد مجمع برگزار می‌کنند و یک پسوند یا پیشوند اضافه می‌کنند یا اصلاً کل نام را عوض می‌کنند. این‌حق صاحب سهام است. اما راهش است در مجمع نام را تغییر دهند و بعد بفرستند ثبت شرکت‌ها.

این مدیر ورزشی کشورمان ادامه داد: حتی در ثبت شرکت‌ها برند‌ ثبت شود. روال قانونی این است و حق سهامداران است. قطعاً سهامداران بر این واقف هستند که نام اصلی این دو باشگاه ابزاری اقتصادی برایشان هست و سالیان سال با این نام فعالیت کردند و اگر این نام را عوض کنند به ضررشان می‌شود و قطعاً هم این‌کار را نمی‌کنند.

او با اشاره به صحبت‌های اسبقیان معاون وزیر ورزش افزود: چه چیزی را می‌خواهید بررسی کنید؟ در قرارداد اگر قید شده باشد خصوصی‌سازی می‌تواند ورود کند نه وزارت ورزش‌. شما الان هیچ مسئولیتی در قبال این دو باشگاه ندارید و حق هیچ اظهار نظری در خصوص نام‌ این دو باشگاه‌ هم‌ ندارید، پس صاحب سهام چه‌کاره است؟

واعظ آشتیانی تصریح کرد: هیچ ربطی به وزارت ورزش ندارد که صاحب سهام بخواهد پیشوند یا پسوند به نام اضافه کند. طرف فروش هم سازمان خصوصی‌سازی است نه وزارت ورزش. فکر کنم آقایان جایگاه حقوقی خودشان را نمی‌دانند و هنوز فکر می‌کنند باید دخالتی داشته باشند. دخالت‌تان تمام شد! هم دخالت و هم نظارت شما تمام شده.

واعظ آشتیانی

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی با انتقاد از رویکرد وزارت ورزش گفت: شما آن زمانی که باید دخالت و نظارت می‌کردید سکوت می‌کردید امروز‌ که‌ واگذار شده اظهار نظر می‌کنید؟ بروید شرح وظیفه‌تان را بخوانید و ببینید چه شرح وظایفی دارید!

واعظ اشتیانی در این خصوص که تغییر نام استقلال ممکن است این تیم را در آسیا با مشکل مواجه کند گفت: نه، تغییر نام چیزی نیست که به AFC ربطی داشته باشد. اگر مراحل در مجمع طی شود و بعد به ثبت شرکت‌ها برسد، طی یک فرایند قانونی مشکلی وجود نخواهد‌ داشت.

 

نظر شما