شناسهٔ خبر: 66422944 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

راز و رمزهای افزایش عمر با خواندن یک کتاب

شاید باورش سخت باشد؛ اما مطالعه کتاب باعث می‌شود که بیشتر عمر کنید. در واقع با مطالعه کتاب مغز شما گسترش پیدا کرده و نکاتی مهم برای زندگی فرا می‌گیرد. به این شکل است که عمر شما بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌احتمال زیاد با مزایای مطالعه کتاب‌ها آشنایی دارید. کتاب‌های مختلف موضوعات گوناگونی را با روش‌های خاصی پوشش می‌دهند. به همین دلیل با مطالعه هرکدام مزایایی عالی به‌دست می‌آورید. اما مهم‌ترین مزیتی که باعث شده امروز بسیاری از افراد به‌دنبال مطالعه کتاب باشند، افزایش طول عمر است.

شاید باور نکنید؛ اما با مطالعه کتاب‌ها این قابلیت را دارید که عمر خود را بیشتر کرده و حتی سالم‌تر نیز زندگی کنید. برای درک این موضوع پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

قبل‌از اینکه بیشتر راجع به تأثیر کتاب در افزایش طول عمر صحبت کنیم، بهتر است تأثیرات مثبتی که کتاب روی سلامتی ما دارد آشنا باشیم. این تأثیرات بعدها در افزایش عمر نیز تأثیر خواهند گذاشت. مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که مطالعه انواع کتاب بر سلامتی و عمر ما دارد، گسترش ذهن ازنظر فکری و عقیدتی است. هر کتابی را که مطالعه کنید، موضوع آن به‌طور کامل وارد ذهن شما شده و تأثیرات خود را می‌گذارد. به‌طور مثال، با مطالعه کتاب‌های موفقیت، روش‌هایی برای تفکر در کسب‌وکارها در ذهن شما ایجاد می‌شود.

با بررسی این روش‌ها قابلیت‌های مختلفی به شما اضافه می‌شود. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گسترده شدن ذهن ازنظر تفکر اشاره کرد. این یعنی دررابطه‌با هر موضوعی که فکر کنید ذهن شما محدودیتی نداشته و به‌راحتی نتیجه‌گیری عالی را کسب خواهید کرد.

مزیت دیگری که باعث افزایش سلامتی مغز و جسم می‌شود، مبارزه با آلزایمر است. درصورتی‌که کتاب مطالعه کنید، احتمال رخ‌دادن بیماری آلزایمر یا فراموشی در زمان وجود نخواهد داشت. در واقع مطالعه‌کردن به ذهن شما کمک می‌کند تا با این بیماری مبارزه کند.

این موضوع نیز به‌دلیل فعال ماندن مغز است. مقاله‌ای توسط آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده که در آن خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که مطالعه می‌کنند را حدود ۵.۲درصد از افراد عادی کمتر دانسته است. این یعنی درصورت مطالعه، شانس بیشتری برای مبارزه با این بیماری خواهید داشت.

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، مطالعه کتاب می‌تواند به معنای واقعی در افزایش طول عمر تأثیر داشته باشد. شاید در ابتدا فکر کنید که این کار همانند اکسیر جوانی عمل کرده و شما را جوان نگه می‌دارد؛ اما به این شکل نیست.

در دانشگاه ییل مطالعاتی انجام شده که در آن تقریبا بیش از ۲ سال، بزرگ‌سالان کتاب خوان را زیر نظر گرفته‌اند. در این تحقیقات ۳۶۳۵ مرد و زن آمریکایی ۵۰ ساله و بالاتر که در هفته ۵.۳ ساعت کتاب مطالعه می‌کردند مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد ۲۳درصد شانس بیشتر برای زندگی داشتند و همین موضوع نیز نظر بسیاری از میان‌سالان و افراد دیگر را جذب کرد.

اگر فردی باشید که به مطالعه کتاب علاقه داشته باشد، قطعا این را می‌دانید که این کار شما موجب کاهش استرس و اضطراب خواهد شد. در واقع تحقیق‌ها این را نشان داده‌اند که پس‌از مطالعه کتاب حدود ۶۸درصد از استرس و اضطراب کاهش پیدا می‌کند. این موضوع یک نقطه مثبت در کتاب خواندن محسوب می‌شود.

با این ویژگی می‌توانید قبل‌از رفتن به رختخواب صفحاتی از کتاب را مطالعه کنید. عادت‌کردن به این کار باعث می‌شود تا بدن و مغز شما آماده خوابیدن شود. در برخی از شرایط نیز ممکن است بدون مطالعه توانایی خواب راحت نداشته باشید.

موضوعی بسیار مهم که باید دررابطه‌با مطالعه کتاب و تأثیر آن در افزایش عمر بدانید، افزایش هوش هیجانی است. زمانی که کتاب مطالعه می‌کنید، احساسات شما به‌طور کامل درون آن غرق می‌شود. همین موضوع نیز موجب خواهد شد که هوش هیجانی شما بهبود پیدا کند.

افزایش هوش هیجانی نیز ارتباطات اجتماعی ما را بهتر و زندگی را برایمان شادتر خواهد کرد. به همین دلیل هورمون‌های شادی و جوانی در بدن ترشح شده و پیرشدن بدن را کند می‌کنند.

راز و رمزهای افزایش عمر با خواندن یک کتاب

بسیاری از افراد به‌دنبال بهترین کتاب جهت افزایش عمر خود هستند. باید بدانید که کتاب‌های مختلفی در این زمینه منتشر شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام به‌اندازه کتاب ایکیگای مؤثر نیستند. باید گفت که این کتاب راز ژاپنی‌ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد است. این کتاب عالی اثر هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس است.

این کتاب توسط گلی نژادی ترجمه و توسط نشر ثالث منتشر شده است. باید این کتاب را در دسته‌بندی روان‌شناسی موفقیت، طول عمر و خوشبختی دانست. با مطالعه آن ذهنیت شما نسبت به زندگی تغییر کرده و روش‌هایی را فرا می‌گیرد که عمر شما را سال‌ها افزایش می‌دهند.

نکته‌ای بسیار مهم که باید به شما بگوییم این است که تنها خرید یک کتاب نمی‌تواند شما را در افزایش عمرتان کمک کند. موضوع این است که علاوه‌بر درک مطالب و موضوع، شما باید به‌شکلی صحیح مطالعه کنید. این‌گونه است که بهترین تأثیر را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

برای این کار باید کتابی مناسب تهیه کنید. جهت مطالعه کتاب نیز باید در نظر داشته باشید که نور اتاق مناسب باشد تا چشمان شما اذیت نشود. توجه کنید که از مطالعه کتاب‌های دیجیتال دوری کنید؛ زیرا نور آبی صفحه گوشی یا لپ‌تاپ موجب آسیب به چشم و مغز می‌شود.

راز و رمزهای افزایش عمر با خواندن یک کتاب

حال که به‌طور کامل با کتاب‌های مؤثر در افزایش عمر و روش‌های عالی برای این کار آشنا شدیم، بهتر است سراغ خرید آن‌ها بروید. بهترین روشی که برای خرید این کتاب‌ها وجود دارد، شرکت در نمایشگاه آنلاین کتاب ۱۴۰۳ دیجی‌کالا است. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بهترین فرصت را برای خرید انواع کتاب‌ها در این نمایشگاه برای شما قرار داده است.

شاید تابه‌حال به این موضوع توجه نکرده باشید؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایای مطالعه کتاب، تأثیر آن در افزایش طول عمر است. با مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی و راه‌کارهای داشتن زندگی شاد، می‌توانید تا سال‌ها عمر خود را بیشتر کنید. این موضوع نیز به‌طور کامل ثابت شده است.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این کار کتاب ایکیگای است. این کتاب روش زندگی ژاپنی‌ها در داشتن عمری طولانی و زندگی شاد را بیان می‌کند. می‌توانید برای تهیه این کتاب یا دیگر نمونه‌های روان‌شناسی به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و نمایشگاه آنلاین کتاب ۱۴۰۳ مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما