شناسهٔ خبر: 66421843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

به عنوان رئیس کمیته نظارت

بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا

پیلار آلگریا، وزیر آموزش حرفه‌ای و ورزش اسپانیا، اعلام کرد که ویسنته دل‌بوسکه بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال، رئیس کمیته نظارت بر فدراسیون فوتبال این کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دل‌بوسکه به این ترتیب کسی خواهد بود که بر عملکرد فدراسیون فوتبال اسپانیا در ماه‌های آینده نظارت خواهد کرد. 

بعد از برکناری لوئیس روبیالس و جنجال‌های اخیر در مورد واگذاری میزبانی سوپرجام اسپانیا به عربستان، پلیس به دفاتر فدراسیون یورش برد و چندین نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند. مسئله‌ای که به دخالت دولت منجر شد و فیفا و یوفا نیز سریعا به اسپانیا هشدار دادند.

1996544

امروز آلگریا واگذاری کمیته نظارت به یک چهره مشهور فوتبالی را تایید کرد تا از فشار یوفا کاسته شود: «هفته گذشته ما کمیسیون نظارت بر فدراسیون را ایجاد کردیم. یک نهاد سرپرستی و نظارتی که سه هدف دارد. اول، نمایندگی فوتبال اسپانیا دوم، اطمینان از شفافیت و عملکرد خوب در روند انتخابات پیش رو و سوم، موفقیت در برابر چالش‌هایی که فوتبال اسپانیا در پیش دارد، جام ملت‌های اروپا، بازی‌های المپیک و جام جهانی 2030، من افتخار دارم ویسنته که دل بوسکه را به عنوان رئیس این نهاد اعلام کنم.»

دل بوسکه، چهره‌ای محبوب و مردمی، سال‌ها مربی و بازیکن رئال بود و با این تیم به افتخارات داخلی و بین‌المللی زیادی رسید (از جمله دو لیگ قهرمانان). او اسپانیا را نیز قهرمان جام جهانی 2010 و یورو 2012 کرد. 

نظر شما