شناسهٔ خبر: 66419489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: معلمان با دانش و دلسوزی خود دریچه های دانایی و آگاهی را به سوی دانش آموزان می گشایند و در ترسیم راه آینده فرزندان این کشور سهم عمده ای دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر سه شنبه در آئین زنگ سپاس معلم در مدرسه مصلی نژاد اردبیل اظهار کرد: مسیر روشنی که معلمان پیش روی دانش آموزان باز می کنند در هیچ فضای دیگری غیر از مدرسه قابل تصور و تجسم نیست.

وی با اشاره به اینکه نشاط دانش اندوزی و پویایی مدرسه با نشاط و آرامش معلمان در ارتباط است، خاطرنشان کرد: ارج گذاری به قشر فرهنگیان باید از مدرسه شروع شده و در جامعه جریان یابد.

استاندار اردبیل مبدا مدرسه را تحول آفرین اعلام کرد و گفت: مدرسه ابتدایی ترین و مهمترین مکان برای تعالی و رشد جامعه است که دانش آموزان در آن پرورش یافته و راهی جامعه می شوند و در این مسیر معلمان نقش بزرگ و اساسی را ایفا می کنند.

عاملی اهمیت علم و دانش اندوزی را یادآور شد و بیان کرد: افراد جامعه ای که دارای علم و مهارت باشند، در آینده به ثروت و امکانات دست می‌یابند و به همین علت، باید دانش‌آموزان با تمام توان به علم آموزی و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور بپردازند.

وی روز معلم و هفته عقیدتی – سیاسی را گرامی داشت و تصریح کرد: شهید بهشتی با آموزه های دینی، علمی و اخلاقی خود درس عظیم و بزرگی را به معلمان داده اند و امروز شهادت در مسیر علم بهترین نوع زیستن و زندگی کردن است که شهید مطهری با خون خود آن را تائید و تضمین کردند.

استاندار اردبیل مقام معلم را در بین علما و اندیشمندان مقام ستوده اعلام کرد و گفت: امام خمینی (ره) شغل معلمی را شغل انبیا اعلام کردند و از همین محل ارزش و قداست علم و معلم مشخص و مبرهن است.

در این مراسم که در مدرسه جدیدالاحداث مصلی نژاد اردبیل برگزار شد زنگ سپاس معلم به صدا درآمد و با پخش سرود سپاس از معلمان آموزگاران این مدرسه با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

نظر شما