شناسهٔ خبر: 66415713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

طلا ریزش کرد؛ سیگنال جهانی به قیمت سکه/ دلار لیدر بازار سکه می‌شود؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 11 اردیبهشت 1403 طلا ریزش کرد؛ سیگنال جهانی به قیمت سکه/ دلار لیدر بازار سکه می‌شود؟/ پیش بینی قیمت سکه امروز 11 اردیبهشت 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه که در یک هفته گذشته اشباع فروش شده بود دیروز تغییر فاز داد و با افزایش تقاضا همراه شد. در همین رابطه و بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته در حول‌وحوش ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. به‌عبارت‌دیگر روز دوشنبه سکه

صاحب‌خبر -

 به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه که در یک هفته گذشته اشباع فروش شده بود دیروز تغییر فاز داد و با افزایش تقاضا همراه شد. در همین رابطه و بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته در حول‌وحوش ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. به‌عبارت‌دیگر روز دوشنبه سکه امامی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گران شد.

 فعالان بازار در خصوص کاهش قیمت سکه امامی دلایل مختلفی را مطرح کردند. از منظر این دسته بیش از یک هفته است که تزریق سنگین درهم در بازار ارز و سکه موج کاهشی ایجاد کرد و روز گذشته این اتفاق متوقف شد و همین امر موجب شد اسکناس آمریکایی و به‌تبع آن قیمت سکه تا حدودی جان بگیرد.

 از سوی دیگر قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید؛ اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال ۶۲ هزار تومان بالا آمد؛ ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

 البته برخی هم معتقد بودند که افزایش قیمت در بازار سکه پولبک بوده و برای اصلاح روند کاهشی نیاز بازار است. اما در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که این برگشت قیمت، تغییر روند در بازارهاست؛ به این صورت که بعد از مشاهده قیمت در کف، خریداران وارد بازار شدند.

 در شرایط کنونی شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش 15 دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد سکه بازان امروز  از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

 در همین حال، تکنیکالیست‌ها تأکید دارند که جناح افزایشی امروز برای رسیدن سکه به مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و درصورتی‌که بالای این محدوده ماندگار شود در سناریوی دوم، رسیدن آن به ۴۲ میلیون تومان محتمل است. در غیر این صورت، اگر دلار هم مانند طلا نزولی شود این اتفاق می‌تواند سرعت صعود یکه را کاهش دهد و. سکه به سمت نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

همچنین بخوانید
  • سبقت قیمت تتر از دلار/ قیمت سکه صعودی شد
  • بازار ارز در حالت انتظار/ سکه و طلا صعودی شد
  • بازار ارز و سکه آرام گرفت/ اولین واکنش قیمت ها به پاسخ پهپادی ایران به اسرائیل
  • دوئل هیجانی در بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

منبع: eghtesadnews-643783

نظر شما