شناسهٔ خبر: 66415166 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از انحراف دولت در تحقق منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲؛

گره یارانه ۱۴۰۳ کور شد/ مجلس کسری منابع را نادیده گرفت

در حالی امروز نمایندگان مجلس با تصویب جدول مربوط به منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها (تبصره ۸ قانون بودجه) لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور موافقت کردند که کسری منابع این بخش از چندی پیش مورد تاکید کارشناسان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از  اقتصادنیوز، دیوان محاسبات به عنوان نهاد نظارتی زیرمجموعه مجلس شورای اسلامی، امروز با انتشار یک خبر از انحراف دولت در تحقق منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ مربوط به هدفمندی یارانه ها خبر داد؛ گزارشی کوتاه که می‌گوید ۳۱ درصد از منابع پیش‌بینی شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است.

به بیانی دیگر  دولت در اجرای بخش منابع این تبصره از قانون بودجه، توفیق ۶۹ درصدی داشته و تنها به همین میزان توانسته منابع برآورد شده در قانون بودجه سال گذشته را محقق کند.

بر اساس جدول تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، سقف منابع هدفمندی یارانه حدود ۶۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود و در مقابل، هزینه یارانه‌ای آن نیز در همین سقف به تصویب رسید. اما تایید انحراف ۳۱ درصدی از تحقق منابع هدفمندی یارانه‌ها درسال گذشته نشان می‌دهد که تراز این جدول مهم، صرفا روی کاغذ بودجه صورت گرفته اما در عمل، این تبصره با همان کسری قابل پیش بینی به تصویب رسید؛ مشتی نمونه خروار از بودجه سالهای اخیر که بارها کسری منابع هدفمندی یارانه ها در آن تکرار شده است. 

نظر شما