شناسهٔ خبر: 66409459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، گفت: با اجرای طرح «قرارگاه عدالت تربیتی» عدالت آموزشی در شهرها و روستاهای گلستان استقرار یافته است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سید رضا نظری» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح و شناسایی مناطق کم برخوردار استان، عدالت آموزشی به دل مناطق روستایی و مناطق محروم شهری رفته است.
 
به گفته وی؛ قبلا اکثر کلاس های کنکور فقط در 2 شهر گرگان و گنبد کاووس دایر بودند؛ ولی با اجرای این طرح در مناطق بیشتری کلاس های کنکور برپا شده و باعث شد دانش آموزان مناطق روستایی در سال گذشته در آزمون کنکور سراسری بدرخشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از اجرای 190 برنامه شاخص در هفته معلم امسال خبر داد و گفت: شعار امسال هفته معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) «همه مدیون تو هستیم» نامگذاری شده است.
 
وی افزود: به صدا درآمدن به صورت نمادین زنگ سپاس معلم در مدرسه هاجر گرگان، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام 50 نفر از معلمان استان به دیدار رهبر معظم انقلاب، تکریم و تجلیل از بازنشستگان منتخب، جشن ازدواج زوج های فرهنگی (استان مبدع این طرح در کشور بود)، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی خانوادگی، برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش آموزی و تجلیل از مؤلفان و نویسندگان فرهنگی از مهمترین برنامه های این هفته است.
 
به گفته وی؛ سال گذشته معلم نمونه کشوری از استان انتخاب نشده بود؛ ولی امسال 2 نفر از معلمان استان از شهرهای مراوه تپه و آزادشهر که نشان از همت، تدین، انقلابی و توانمندی آنها داشت انتخاب شده و طی مراسمی تجلیل می شوند.
 
نظری با اعلام اینکه وجود 24 هزار معلم در استان نقش بسزایی در نظام تعلیم و تربیت ایفا می کنند، گفت: 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در 2 هزار و 600 مدرسه استان در حال تحصیل هستند.
 
وی ادامه داد: 53 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که کمک شایانی به آموزش و پرورش می کنند.
 
به گفته وی؛ 19 هزار دانش آموز در مناطق عشایری استان به صورت شبانه روزی تحصیل می کنند.
 
این مقام مسئول گلستانی با اذعان بر 2 برابر شدن فضای آموزشی استان نسبت به دولت قبلی، تصریح کرد: روزانه 822 میلیون تومان برای مدرسه سازی در استان هزینه می شود.
 
وی افزود: در سال گذشته هر 2 روز بیش از یک کلاس درس در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
 
به گفته وی؛ در سفر نخست ریاست جمهوری به استان حدود 200 میلیارد تومان مصوبه برای آموزش و پرورش بود؛ ولی در سفر دوم این مقدار رشدی 5 برابر داشته است.
 
نظری از احیاء اردوگاه دانش آموزی در جزیره «آشوراده» بندرترکمن که سال ها رها شده بود خبر داد و گفت: رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان طی بازدیدی که از این جزیره داشتند با اختصاص 30 میلیارد تومان دستور احیاء این اردوگاه را دادند.
 
وی ادامه داد: این اردوگاه پتانسیل تبدیل شدن به اردوگاه دانش آموزی به صورت کشوری را دارد و این امر نیازمند آوردن اتوبوس دریایی ویژه دانش آموزان است.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما