شناسهٔ خبر: 66407804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شهر جدید پرند:

واحدهای تحویلی مسکن پرند تا پایان سال به 20 هزار می‌رسد

صاحب‌خبر -
واحدهای تحویلی مسکن پرند تا پایان سال به 20 هزار می‌رسد
خبرگزاری آریا - مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: در دولت سیزدهم تا کنون 11هزار و200 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که 4هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده، و 5هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری که امروز 10 اردیبهشت در محل شهر جدید پرند برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 33 هزار و 500 واحد نهضت ملی مسکن در پرند آغاز شد که از این تعداد تاکنون 11 هزار و 200 واحد به متقاضیان تحویل شده است.
مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه برای برخی واحدهایی که در آستانه تحویل قرار دارد، آورده متقاضیان بین 650 تا 700 میلیون تومان است، افزود: با آورده نقدی متقاضیان و 550 میلیون تومان تسهیلات هزینه تمام شده واحدهای آماده بهره‌برداری در مجموع حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود.
صیادی گفت: هم‌اکنون 4 هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری به شرط تامین خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان است که 1700 واحد از آن نهضت ملی مسکن و مابقی مشارکتی است و 700 واحد باقی مانده مسکن مهر است که طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تاکید کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن متقاضی باید تنها حق انشعاب را پرداخت کند و تاخیر در تحویل این واحدها به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه رشد جمعیت در شهر جدید پرند رو به افزایش است، گفت: جمعیت پرند از 350 هزار نفر رد شده است و جمعیت 37هزار نفری دانش آموز داریم و این آمارها نشان می‌دهد جمعیت پرند به 400 هزار نفر نزدیک است.
7 مدرسه در پرند تکمیل و تحویل شد
صیادی افزود: در سال گذشته و امسال 7 مدرسه و 1403 تحویل آموزش و پرورش داده و می‌دهیم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.
اتمام طراحی و تامین 8 هکتار زمین برای بیمارستان 220 تختی پرند
صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان اخذ شد و بناست تا ابتدای خرداد ماه، بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می‌شود، کلنگ سازی شود.
مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه محدودیت جدی در بحث زمین در پرند وجود دارد گفت: برای 50 هزار متقاضی هنوز زمین تامین نشده است و با توجه به محدودیت تامین زمین، با ایجاد شهرک در صدد جبران کمبودها هستیم.
وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه‌ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین را به حداقل ممکن رسانده‌ایم.
مدیرعامل شرکت عمران پرند در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم تا کنون 11هزار و 200 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که 4هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده، و 5هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.
صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از 440 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شد. همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان 320 هکتار زمین با ظرفیت 10 هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می‌شود.
شناسایی 13 هزار واحد خالی در پرند
وی در خصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی 3 نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این بازدیدها 138 بنگاه غیرمجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.
مدیرعامل شرکت عمران پرند همچنین در خصوص خانه‌های خالی در پرند گفت: 13هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که 10 هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

نظر شما