شناسهٔ خبر: 66384037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تجمع اعتراضی در حمایت از غزه در محل سخنرانی بایدن

معترضان طرفدار فلسطین در خیابان‌های خارج از محل برگزاری سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در ضیافت شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید (WHCA) تجمع کرده و پرچم فلسطین را از هتل برگزاری این مراسم برافراشتند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، همزمان با گردهمایی گروهی از اصحاب رسانه، افراد مشهور و سیاستمداران در مراسم ضیافت شامی که به منظور جشن گرفتن آزادی مطبوعات در آمریکا برگزار شد، تظاهرکنندگان حامی فلسطین در مقابل هتل هیلتون اشنگتن در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه نوار غزه تجمع کردند.
 
در جریان این تجمع پرچم بزرگ فلسطین از ساختمان هتل محل برگزاری این مراسم برافراشته شد.
 
این تظاهرات در خارج از محل ضیافت شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید (WHCA) در حالی برگزار شد که تظاهرات‌های گسترده در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شده است.
 
فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در واشنگن دی‌سی در مقابل تیم اسکورت رئیس جمهوری آمریکا و شرکت کنندگان، در بدو ورود به هتل شعار سر می‌دهند. برخی دیگر از تظاهرات کنندگان نیز به منظور جلوگیری از ورود مهمانان در خیابان‌ها نشسته یا دراز کشیده‌اند.
https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633432-1.mp4
به گفته سازمان دهندگان این تجمع اعتراضی، هدف آنها از این اقدام جلب توجهات به شمار بالای تعداد روزنامه‌نگاران فلسطینی و عربی است که از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
 
بیش از ۲۴ روزنامه‌نگار در غزه هفته گذشته از همکاران خود در واشنگتن خواستند این ضیافت شام را تحریم کنند.
 

نظر شما