شناسهٔ خبر: 66380353 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هرمزی در صحن شورا:

اتمام طراحی الکتریکال واگن‌ها/ عملیات احداث خط 11 طی هفته‌های آتی آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -
اتمام طراحی الکتریکال واگن‌ها/ عملیات احداث خط 11 طی هفته‌های آتی آغاز می‌شود
خبرگزاری آریا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره واگن‌های چینی گفت: در نقطه‌ای هستیم که با همکاری سازمان شهرداری ها و شهرداری تهران فاز مهندسی پروژه‌ها، طراحی فنی و مکانیکی به پیمانکار ابلاغ شده و طراحی الکتریکال نیز امروز به اتمام می‌رسد و هفته آینده به پیمانکار اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن هرمزی در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه سر فصل اصلی موضوعات ما مترو است و اتفاق مهمی در این بخش افتاده است، اظهار کرد: رویکرد مدیریت ششم تکمیل خط 6 و 7 است و در سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد.
بسته شدن پرونده خط 6 و 7؛ امسال
وی افزود: در برنامه امسال پرونده خط 6 و 7 مترو بسته می شود و در پایان سال جشن تکمیل خطوط هفت گانه را خواهیم گرفت. عملیات حفاری خط 6 در توسعه جنوبی به اتمام رسید و امسال دو ایستگاه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی به شبکه اضافه خواهد شد.
هرمزی با بیان اینکه قسمت شمالی خط شش در غرب تهران به بهره برداری رسید، گفت: ایستگاه آیت اله کاشانی در غرب خط هفت به عنوان ایستگاه تقاطعی با خط 6 به بهره برداری می رسد و با افتتاح ایستگاه تختی، خط هفت تکمیل خواهد شد.
امسال فاز یک پایانه آزادگان و فاز دو پایانه اکباتان اجرایی می‌شود
وی با بیان اینکه فاز یک پایانه آزادگان و فاز دو پایانه اکباتان نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: امروز متروی تهران 159 ایستگاه و 310 کیلومتر خط ریلی دارد و این اتفاق باعث شده که مسافر زمان بیشتر را از شبکه مترو استفاده کند. پیش از آغاز مدیریت شهری ششم مسافر 9 کیلومتر از مسیر استفاده می کرد و با تکمیل شبکه و خط 6 و 7 عملا این رقم به 16.5 کیلومتر رسید.
تحویل زمین در 18 نقطه برای احداث خط 10 مترو
هرمزی با بیان اینکه میزان پایداری مسافر در شبکه مترو تهران افزایش یافته است، یادآور شد: در سالی که گذشت حفاری خط 10 آغاز شد و 18 نقطه زمین تحویل داده شد و عملیات هشت ایستگاه آغاز شده که توسعه خواهد یافت. دستگاه دوم تی بی ام نیز در سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند.
آغاز عملیات احداث خط 11 طی هفته‌های آتی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی خط 11 نیز مورد توافق قرار گرفته و در اردیبهشت ماه به نتیجه می رسد، گفت: در بخش تأمین واگن با پیگیری های مدیریت شهری دوره ششم و بانک مرکزی قرارداد نهایی و ساخت واگن ها آغاز شد.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه ها صورت گرفته و 43 میلیون یورو نیز باید در نیمه اول سال پرداخت شود که مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است. در نقطه ای هستیم که با همکاری سازمان شهرداری ها و شهرداری تهران فاز مهندسی پروژه ها، طراحی فنی و مکانیکی به پیمانکار ابلاغ شده و طراحی الکتریکال نیز امروز به اتمام می رسد و هفته آینده به پیمانکار اعلام خواهد شد.
هرمزی با بیان اینکه جلسات برای طراحی در ایران برگزار شد، تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم در این پروژه که جای تبریک به جامعه مهندسین دارد، ساخت 840 بوژی به صورت کامل در واگن سازی تهران انجام خواهد شد.

نظر شما