شناسهٔ خبر: 6637764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عکاظ:

موگرینی جزئیات توافق را به عربستان می برد/سفر موگرینی از ریاض به تهران

نایب رییس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در خلیج فارس گفت که موگرینی در سفر خود به عرسبتان، جزئیات توافق هسته ای را به اطلاع مقامات این کشور می رساند

صاحب‌خبر - گروه بین الملل - آوسیموس کاسوتو پولیس، نایب رییس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در خلیج فارس در گفتگو با عکاظ گفت که موگرینی در طول سفر خود به عربستان سعودی، جزئیات توافق هسته ای با ایران را با مقامات این کشور درمیان خواهد گذاشت.

به گزارش افکارنیوز؛ موضوعات سیاسی مهم دیگر مانند سوریه، بحران عراق و فلسطین از دیگر مسائلی است که موگرینی در طول سفر خود به عربستان به آنها خواهد پرداخت.

منابع اتحادیه اروپا نیز گفته اند که در این دیدارها، اتحادیه اروپا بر یافتن مکانیسمی برای بازرسی های سخت گیرانه از برنامه هسته ای ایران، عدم تهدید همسایگان ایران توسط این کشور ، پایبندی ایران به شرایط توافق و جلوگیری از رشد نفوذ آن در خاورمیانه تاکید خواهد کرد.

همچنین منابع آگاه عکاظ، از کنفرانس مطبوعاتی مشترک موگرینی و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه خبر داده اند؛ کنفرانسی که نتایج حاصل از جلسات برگزار شده در آن شرح داده می شود. منابع می گویند که موگرینی برای بررسی اجرای توافق هسته ای اخیر از عربستان به ایران سفر و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار می کند.

نظر شما