شناسهٔ خبر: 66374201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رویترز: «برخی مقامات آمریکایی معتقدند اسرائیل قوانین بین‌المللی را در جنگ غزه نقض کرده است»

صاحب‌خبر -

شفقنا- براساس گزارش رویترز، برخی مقامات وزارت خارجه آمریکا به وزیر خارجه این کشور گفته‌اند که اسرائیل در جنگ غزه برخی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ بر اساس یک یادداشت داخلی وزارت خارجه که توسط رویترز بررسی شده است، برخی از مقامات ارشد ایالات متحده به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه توصیه کرده اند که تضمین های اسرائیل در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی را «موثق یا قابل اعتماد» نمی دانند.

بر اساس یک یادداشت امنیت ملی که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در فوریه صادر شد، بلینکن باید تا 8 می به کنگره گزارش دهد که آیا تضمین های معتبر اسرائیل را مبنی بر اینکه استفاده از تسلیحات آمریکایی ناقض قوانین ایالات متحده یا بین المللی نیست یا خیر.

تا 24 مارس، حداقل هفت دفتر وزارت امور خارجه توصیه خود را به برای شخص بلینکن ارسال کرده‌اند. مطالب ارسالی، گسترده ترین تصویری را که تا به امروز از اختلافات داخل وزارت امور خارجه در مورد اینکه آیا اسرائیل ممکن است قوانین بشردوستانه بین المللی در غزه را نقض کند ارائه می دهد.

در همین حال ارائه مشترک از چهار دفتر – دموکراسی حقوق بشر و کار، جمعیت، پناهندگان و مهاجرت؛ عدالت کیفری جهانی و امور سازمان های بین المللی – «نگرانی جدی در مورد عدم رعایت» قوانین بین المللی بشردوستانه در جریان جنگ اسرائیل در غزه ایجاد کرد.

در ارزیابی این چهار دفتر آمده است: تضمین‌های اسرائیل «نه معتبر هستند و نه قابل اعتماد». این سازمان به هشت نمونه از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره کرد که به گفته مقامات، «سوالات جدی» را در مورد نقض احتمالی قوانین بین المللی بشردوستانه ایجاد می کند.
این موارد شامل «حمله مکرر به سایت های حفاظت شده و زیرساخت های غیرنظامی»، «سطوح بالای غیرانسانی آسیب به غیرنظامیان»؛ «اقدام اندک برای بررسی تخلفات یا محاکمه کسانی که مسئول صدمات قابل توجه غیرنظامیان و کشتن کارگران و خبرنگاران بشردوستانه به میزان بی سابقه» نیز از دیگر اتهامات به اسرائیل است.
ارزیابی این چهار دفتر همچنین به 11 مورد از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره کرد که معتقد است «به طور خودسرانه کمک های بشردوستانه را محدود می کند»، از جمله «رد کردن کل کامیون های کمک‌رسانی»، «محدودیت های مصنوعی در بازرسی ها» و همچنین »حملات مکرر به سایت های بشردوستانه که نباید مورد حمله قرار گیرند.»

این خبر را اینجا ببینید

نظر شما