شناسهٔ خبر: 66367358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فوری؛ توافق مهم آمریکا و عربستان با اسرائیل

بر اساس گزارش میدل ایست نیوز به نقل از یک مقام آگاه، توافق امنیتی آمریکا و عربستان به مراحل نهایی خود رسیده و طرفین بر سر مسئله فلسطین و عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل به توافق رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق این گزارش، این توافق ابعاد گوناگونی دارد اما سه محور اصلی آن شامل دفاع مشترک میان عربستان و آمریکا در برابر تهدیدات خارجی، تسهیل دستیابی عربستان به تسلیحات پیشرفته آمریکا و برنامه هسته‌ای غیرنظامی تحت نظارت شدید است

همچنین عربستان متعهد شده که سرمایه گذاری چینی‌ها در خاک عربستان و روابط نظامی با این کشور را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات امریکایی نوسازی کند. عربستان در ازای امتیازات آمریکا، روابط خود را با اسرائیل را به شرط تعهد بنیامین نتانیاهو به همکاری برای برقراری راه حل دو کشوری با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین برقرار خواهد کرد.

در این راستا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه برت مک گرک مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا در این شورا و تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور یمن، به زودی به عربستان سفر خواهند کرد و پیرامون عادی سازی روابط با اسرائیل نیز با مقامات سعودی گفتگو خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما