شناسهٔ خبر: 66364502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندارکرمان:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

کرمان_ فرماندار کرمان گفت: بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که در آن نیازهای مردم لحاظ شده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

نظر شما