شناسهٔ خبر: 66362401 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گزارش معاملات بازار سهام امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳:

ورود سرمایه چراغ بورس را سبز نگه داشت+ نموار و جدول

روز شنبه برای ششمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 36 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

صاحب‌خبر -

در معاملات روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 654 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 304 هزار و 979 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 395 واحدی در رقم 765 هزار و 45 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با ریزش 85 واحدی به رقم 25 هزار و 519 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 89 واحد به سطح 140 هزار و 900 واحد رسید. 

ورود سرمایه چراغ بورس را سبز نگه داشت+ نموار و جدول

تداوم ورود پول حقیقی به بورس 

روز شنبه برای ششمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 36 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد حسینا بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 26 میلیارد تومان بود. پس از حسینا، نمادهای ثپردیس، فملی، آسیا و تاصیکو بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خودرو، فولاد، ورنا، خساپا و کرومیت تعلق داشت.

ورود سرمایه چراغ بورس را سبز نگه داشت+ نموار و جدول

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز قیمت سهام فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس صعود کرد به تنهایی 2 هزار و 935 واحد شاخص را بالا کشید. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و کاما و خزامیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 409 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 642 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 0.4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 702 میلیارد تومان رسید. 

ورود سرمایه چراغ بورس را سبز نگه داشت+ نموار و جدول

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ثپردیس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 85 میلیارد تومان بود. 

پس از ثپردیس، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فاراک و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 747 میلیون و 515 هزار و 122 سهم در صدر قرار گرفته است. فاراک در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وتجارت و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 79 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 34  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 203 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 167 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود سرمایه چراغ بورس را سبز نگه داشت+ نموار و جدول

نظر شما