شناسهٔ خبر: 66354737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

توجیه روزنامه دولت درباره دکترای افتخاری رئیسی

19 دی آنلاین: روزنامه دولت به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
اعطای دکترای افتخاری در پاکستان به ابراهیم رئیسی با حاشیه های متعددی روبرو شد. منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند.
پیش از این؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟
در همین راستا، روزنامه ایران نوشت:
اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.
در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.
این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.
همچنین حسن نوریان، سرکنسول کشورمان در کراچی در شبکه ایکس نوشت: فرعی و غیر دولتی بودن دانشگاه کراچی و یا اعطای مدرک توسط معاون دانشگاه کاملاً بی اساس است.
وی همچنین نوشت: این دانشگاه ١٠٠ درصد دولتی بوده و بزرگترین دانشگاه پاکستان به شمار می‌رود. طبق قانون اساسی پاکستان، حکمران ایالت، Chancellor دانشگاه‌هاست و مدیریت عالی دانشگاه Vice-Chancellor نامیده می‌شود.

نظر شما