شناسهٔ خبر: 66352151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله رژیم‌صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را محکوم کردند

5پیشنهاد وزیر دفاع ایران به سازمان شانگهای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن حضور در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان شانگهای گفت: پاک‌سازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت برای حفظ و توسعه بیشتر اعتماد، دوستی و حسن همجواری متقابل میان کشورهای عضو یک اصل و الزام راهبردی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی روز گذشته در بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته اتفاقات ناگواری در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای نظیر حوادث تروریستی در ایران، روسیه و پاکستان که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان و مردم بی‌گناه شد، به وقوع پیوسته است.
سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مبارزه با تروریسم؛ شناخت ریشه‌ها، دلایل، آموزه‌های فکری و معرفتی، روش‌ها، تاکتیک‌ها، حامیان و منابع مالی از جمله استفاده از رمزارزهاست. 
وی با اشاره به پیشنهادهای اجلاس گذشته افزود: مایلم در این اجلاس نیز پیشنهادهایی را برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان مطرح کنم که امیدوارم سازوکارها و زمینه‌های تحقق آن به شکل مناسبی فراهم شود.
1- تأسیس مرکز تحقیقات ضدتروریسم و برگزاری نشست‌های منظم به منظور تقویت تفاهم و ایجاد گفتمان مشترک و همچنین تبادل تجربیات و دستاوردهای مشترک.
۲- ضرورت تدوین سازوکار مناسب برای همکاری‌های مشترک سازمان به منظور مقابله با تهدیدات نوظهور از جمله دفاع مشترک سایبری و منظومه‌های ماهواره‌ای نظیر (اسپیس ایکس) مقابله با استفاده از رمزارزها در جهت تأمین مالی از اقدامات تروریستی و سایر اقدامات مورد نیاز.
۳- ایجاد یک سامانه مشترک امن و سریع برای تبادل اطلاعات میان اعضا در چارچوب یک مرکز امنیت اطلاعات؛ در این رابطه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ایجاد این سامانه و مرکز اعلام می‌کند.
۴- آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک ضدتروریسم در سال ۲۰۲۵ و همچنین برگزاری یک سمینار و نشست علمی به منظور بررسی ابعاد مختلف تروریسم.
۵- تشکیل ساختار و یا کارگروه صنایع دفاعی میان اعضا با هدف تقویت همکاری و تجمیع توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدات پیش‌رو به ویژه مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی.

نظر شما