شناسهٔ خبر: 66349605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شعار هفته سلامت به‌عنوان سلامت خانواده با مشارکت مردم نامیده شده و اهمیت این شعار این است که مردم در امر سلامت، مشارکت داشته باشند تا سلامت جامعه و یک شهرستان تأمین شود.

وی افزود: سطح سواد سلامت مردم در جامعه باید افزایش یابد و از منابع جدید و معتبر شبکه بهداشت استفاده کنند که اگر این امر مهم محقق شود، در پیشگیری از بیماری مؤثر خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: پرونده سلامت الکترونیک مهم است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شبکه بهداشت از خدمات رایگان این عنوان استفاده کنند و به سلامت خود اهمیت دهند.

ذبیحی بیان کرد: ۹ هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد و از این حیث به عنوان شهرهای پیر استان محسوب می‌شود، در سال گذشته سالمندان شهرستان بیش از ۳۶۰ هزار قرص کلیسم دریافت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان اردستان آزمایش قند خون انجام دادند و نزدیک به چهار هزار نفر در این شهرستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های فشارخون و قندخون بررسی شدند که از این مجموع ۳۰ هزار نفر از شهر اردستان بودند و ۹۱ درصد مردم بالای ۱۸ سال در این زمینه بررسی شدند.

ذبیحی اضافه کرد: در این بررسی‌ها، حدود ۱۸۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت و ۹۹۶ نفر نیز مشکوک به بیماری فشارخون شناسایی شدند همچنین بیش از دوهزار نفر بیماری پیش‌دیابت دارند.

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار خانم میانسال در اردستان از نظر سرطان سینه غربالگری شدند و حدود یک‌هزار نفر از این‌ها حداقل یک مشکل در سینه داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که ۲۵۸ مورد اخطاریه دریافت کرده، ۶۱ مورد ارجاع به مراجع قضائی و در ۱۱ مورد نیز پلمب انجام شد.

ذبیحی یادآور شد: سال گذشته بیش از دوهزار کیلوگرم موادغذایی تاریخ گذشته در شهرستان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه شدت بیماری سالک در شهرستان اردستان نسبت به گذشته کاهش یافته، گفت: عملیات مبارزه با مخزن بیماری سالک در مناطق آلوده انجام می‌شود، شهر زواره و مهاباد همراه با روستاهای اطراف آن‌ها کانون بیشتر بیماری سالک هستند که عملیات مبارزه در این مناطق نیز انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: گزارشاتی به شبکه بهداشت شهرستان رسیده است که متأسفانه عده‌ای واکسن گریز هستند و خانواده‌ها را به عدم واکسیناسیون فرزندان ترغیب می‌کنند که این بسیار خطرناک بوده و موجب شیوع مجدد بیماری‌هایی می‌شود که صدها سال قبل کنترل شدند.

نظر شما