شناسهٔ خبر: 66348297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مصری: اورژانس بانوان در قم دایر می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی بخش اورژانس بانوان و همچنین 30 پایگاه سلامت جدید در استان قم خبر داد.

به گزارش شفقنا، دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقا شاخص های سلامت دارد و در استان قم 30 پایگاه سلامت جدید راه اندازی می کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح درمان سرطان در استان قم ملی شده و اقدامات 26 گانه را در این خصوص داریم و در حال تلاش هستیم که بتوانیم این طرح را به صورت پایلوت در قم اجرایی کنیم.

وی به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در راستای گردشگری سلامت در حال برنامه ریزی هستیم و دبیرخانه دائمی این زمینه در استان قم دایر شده است.

وی گفت: در حوزه خدمات سلامت مادر و کودک و جوانی جمعیت نیز توانسته ایم نقش موثری داشته باشیم و شاخص فرزند آوری در استان را نیم واحد افزایش دهیم.

وی گفت: موضوع ساماندهی بخش های درمانی را در دستور کار داریم و در کلینک های ویژه بیمارستان های قم، خدمات رسانی درمانی به تعرفه دولتی را انجام می دهیم.

وی با اشاره به طرح های پیش رو گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم، موضوع تکمیل مرکز جامع درمان سرطان استان، ساخت ستاد شبکه شهرستان کهک، راه اندازی پنج دفتر سراج به منظور سلامت روان، ساخت خوابگاه متاهلی و… را در دستور کار خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توسعه و تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی از دیگر برنامه های دانشگاه خواهد بود و از سوی دیگر پنچ واحد اورژانس بانوان را به زودی در استان دایر خواهیم کرد.

نظر شما