شناسهٔ خبر: 66346592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه سپیدان:

برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد

سپیدان - امام جمعه سپیدان گفت: برخورد انتظامی با بدحجابی باید توام با کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر به شیوه‌های صحیح باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سپیدان ابتدا با اشاره به مقام شهید مطهری و روز معلم بیان کرد: قطعاً کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسان نیستند و عالم بر غیرعالم برتری دارد و یکی از ملاک‌ها و معیارهای وزن انسان‌ها و ارزش انسان‌ها علم آنها است.

امام جمعه سپیدان گفت: علما و مراجع معلم هستند. پدر و مادر نیز معلم هستند و معلم‌های فراوانی هم از جنبه تربیتی و هم از نظر سواد و علم داریم اما علم نورانی و حقیقی آن است که انسان را به توحید و تفکر و فطرت رهنمون کند و اگر علم نورانیت نیاورد جهل و بدل علم است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام بر دست پینه بسته کارگر بوسه زد و فرمود که این دست (دست پینه بسته کارگر) را هیچ وقت آتش جهنم لمس نخواهد کرد افزود: جامعه کارگری کشورمان قشری متدین و انقلابی است که هم در شکل‌گیری انقلاب و هم در حمایت و ادامه انقلاب نقشی سازنده داشته و دارد و حمایت از کارگران نیز در بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته و قابل مقایسه با قبل نیست.

خطیب جمعه سپیدان با بیان اینکه از حلال‌ترین کسب‌ها کسب کارگری است افزود: با این حال کارگران همچنان به حمایت‌های بیشتر از جمله بیمه‌ها، خدمات درمانی اختصاصی، قوانین حمایتی بیشتر و قوانین حمایت از خانواده نیاز دارند.

وی افزود: در شهرستان سپیدان اداره کار و تعاون و رفاه در زمینه حمایت از کارگران در جد توان فعال و زحمتکش و مدافع حقوق کارگران است و با توجه به شعار سال با حمایت از کارگران قطعاً تحقق شعار بیشتر خواهد بود.

افروغی افزود: نیروی انتظامی طبق قانون با بد حجابی برخورد می‌کند که جای تشکر دارد البته باید این نوع عمل خوب را چند وجهی دید و مراقب بود.

وی گفت: زن و حجاب و خانواده تبدیل به نقطه تلاقی و رویارویی دو تمدن غرب و اسلام شده زیرا زنی که در انقلاب صنعتی و به نام آزادی اسیر دست هوسبازان شده و از جایگاه اصلی خود محروم شده در برابر زنی قرار دارد که از خانواده‌ای پر از مهر و عاطفه همراه با رشد علمی و معنوی و حضور اجتماعی برخوردار است.

امام جمعه سپیدان گفت: در دفاع از زن و حجاب هم کار فرهنگی و هم کار انتظامی و هم امر به معروف به شیوه‌های صحیح همه لازم و ضروری است.

نظر شما