شناسهٔ خبر: 66339146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

نظر شما