شناسهٔ خبر: 66333025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«صهیونیست و جنایتکار جنگی است»: حمله حامیان فلسطین به نانسی پلوسی در داخل دانشگاهی در ایرلند+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- «مارتا نی ریادا» رئیس انجمن دانشجویان دانشگاه دوبلین گفت: «به زور از مراسم اهدای جایزه به نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در این دانشگاه اخراج شدم.»

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: پلوسی برای دریافت مدرک افتخاری و جایزه رهبری ساترلند و همچنین جایزه جیمز جویس به دانشگاه دوبلین رفته بود.

وی در یک کلیپ ویدئویی که در حساب کاربری خود در فضای مجازی منتشر کرد، دیده می شود که فریاد می زند: «پلوسی صهیونیست و جنایتکار جنگی است.»

پس از این فریاد، دو نفر از نیروهای حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی او را از اتاق محل اهدای جایزه پلوسی اخراج می کنند.

رئیس انجمن دانشجویان دانشگاه مذکور به دیلی میرور ایرلند گفت: «ایستادم و گفتم پلوسی صهیونیست و جنایتکار جنگی است. به عنوان نماینده دانشجویان می خواستم حرف های بیشتری بگویم. ما این مدرک افتخاری پلوسی را محکوم می کنیم . این اقدام بازتاب دهنده خواسته های دانشجویان نیست و نباید به این شکل از او تقدیر شود.»

وی افزود: «فکر می کنم اول به من می گویند سالن را ترک کن اما بدون گفتن چنین موضوعی به من حمله کردند و مرا از سالن خارج کردند.»

به گفته نی ریادا، هنگام رخ دادن این اتفاق، نزدیک به ۱۵۰ دانش آموز در خارج از سالن برگزاری آن مراسم اعتراض می کردند و می شد شعارهای آنها را شنید.

انجمن دانشجویان از دانشگاه خواسته بود که به پلوسی مدرک افتخاری ندهد زیرا از دفتر تحقیقات فدرال خواسته بود از معترضان حامی فلسطین بازجویی کند و گفته بود که آنها ممکن است با روسیه در اتباط باشند.»

متن خبر در آرتی

نظر شما