شناسهٔ خبر: 66332120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل:

ارائه بالغ بر 30 هزار خدمت در اولين رزمايش جهاد دامپزشکي استان مازندران در سال 1403

صاحب‌خبر -
ارائه  بالغ بر 30 هزار خدمت در اولين رزمايش جهاد دامپزشکي استان مازندران در سال 1403

خبرگزاری آریا- اولین رزمایش جهاد دامپزشکی سال 1403 در استان مازندران در منطقه صعب العبور شهرستان آمل برگزار شد که طی آن بالغ بر 126 هزار خدمت به دامداران روستاهای  نشل، آهن سر، مریجان، تیران شیرکلا ارائه گردید.

به گزارش خبرنگارآریادرساری: دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل از برگزاری اولین رزمایش جهاد دامپزشکی استان مازندران در سال  1403 خبر داد و افزود: این رزمایش با بهره گیری از اکیپ های پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی شهرستان ها در منطقه صعب العبور شهرستان آمل برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری این رزمایش گفت: با توجه به نزدیکی زمان کوچ گله های دامی به مناطق بالادست و لزوم واکسیناسیون آنها پیش از انتقال به این مناطق از ظرفیت شهرستان های استفاده خواهد شد تا به شهرستان هایی که مناطق صعب العبور و کم برخوردار دارند در پوشش واکسیناسیون کمک شود.

آقاپور کاظمی به ادامه برگزاری این رزمایش ها در شهرستان های دیگری همچون نور، نوشهر، چالوش و .. اشاره کرد و افزود: تلاش خواهد شد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نام گذاری شده است با مشارکت مردم و دستگاه های همکار در خدمت رسانی به مردم استفاده گردد تا بتوان خدماتی که منجر به افزایش تولیدات غذایی سالم می گردد افزایش یابد.

دکتر رسولی زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل با حضور در این رزمایش گفت: در راستای سیاست های دولت سیزدهم جهت ارائه خدمات فراگیر به دامداران و حسب دستور دکتر آقاپورکاظمی مدیرکل محترم دامپزشکی استان مازندران مبنی بر ارائه خدمات رایگان به دامداران روستاهای نشل، آهن سر، مریجان، تیران شیرکلا با هدف پیشگیری از بیماری‌های دامی، هماهنگی های لازم از سوی مسئول جهاد دامپزشکی مازندران صورت گرفت که در نهایت با تشکیل 10 اکیپ جهادی واکسیناسیون و معاینه رایگان دام تشکیل شامل کارشناسان اداره های دامپزشکی شهرستان های ساری، میاندرود، قائمشهر، سوادکوه شمالی، جویبار، محمودآباد، بابل، بابلسر، سیمرغ و کارشناسان اداره کل دامپزشکی مازندران بالغ بر 126 هزار خدمت ارائه گردید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: در این رزمایش یک روزه پوشش کامل واکسیناسیون در محور مذکور انجام گرفت و در مجموع 16245 نوبت سر دام تحت پوشش واکسیناسیون و خدمات درمانی قرار گرفتند که شامل واکسیناسیون رایگان 8000 راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی ، واکسیناسیون 3900 راس دام سبک علیه بیماری آبله ، واکسیناسیون 3900 راس دام سبک علیه بیماری طاعون ، واکسیناسیون 30 راس دام سنگین علیه تب برفکی ، واکسیناسیون 65 قلاده سگ علیه هاری  است.

وی در خصوص سم پاشی اماکن دامی گفت: با توجه به نزدیکی گرمی هوا و امکان بروز بیماری های انگلی در این رزمایش بیش از 220 هزار لیتر سم استفاده شد.

وی تصریح کرد در این رزمایش  320 راس گوسفند و 30 راس گاو توسط دامپزشکان اعزامی به صورت رایکان ویزیت و اقدامات درمانی لازم صورت گرفت.

 

 

نظر شما