شناسهٔ خبر: 66327876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن را تایید کرد

سازمان سنتکام بامداد پنجشنبه بیانیه نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات موشکی و پهپادی علیه کشتی‌های آمریکایی را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن را تایید کرد

به گزارش بولتن نیوز به نقل از العالم، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیروهای مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام اما مانند ادعاهای گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده‌ است.

نظر شما