شناسهٔ خبر: 66327528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افزایش دانشگاه‌های آمریکایی شاهد اعتراض دانشجویان به جنگ اسرائیل علیه غزه+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- شمار دانشگاه های آمریکایی شاهد اعتراض دانشجویان در محکومیت جنگ وحشیانه رژیم صهیونستی علیه فلسطینیان در نوار غزه افزایش یافته در حالی که تنش ناشی از آن نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش شفقنا، رسانه های خبری عرب زبان شامگاه چهارشنبه در پایگاه های اینترنتی خود نوشتند که موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در جریان تجاوز مرگبار و وحشیانه خود به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد و خیلی زود به «دانشگاه نیویورک» در همان شهر، «دانشگاه هاروارد» در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست، «دانشگاه ییل» در شهر نیوهیون در ایالت کنتیکت و «دانشگاه کارولینای شمالی» در شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی رسید، همچنان به سرعت در حال گسترش است.

در همین راستا نیز، روز چهارشنبه به وقت محلی و به طور مشخص در ایالت ماساچوست، دانشجویان «مؤسسه فناوری ماساچوست» در شهر کمبریج و «کالج امرسون» در شهر بوستون، به جنبش دانشجویی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه پیوستند و خیمه هایی در این رابطه برپا کردند.

اعتراض دانشجویان آمریکا برای محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و درخواست برقراری آتش بس در این نوار همچنین به «دانشگاه براون» در شهر پراویدنس در ایالت رود آیلند و «دانشگاه کالیفرنیای جنوبی» در شهر لس آنجلس در جنوب ایالت کالیفرنیا کشیده شد.

عصر روز سه شنبه به وقت محلی نیز، نزدیک به 100 تن از دانشجویان معترض به جنگ غزه در «دانشگاه تگزاس» در همان ایالت، در همبستگی با فلسطین و در امتداد ورودی منتهی به دفتر رئیس دانشگاه دست به تحصن زدند در حالی که نیروهای امنیتی نیز بیش از 20 تن از آنها را دستگیر کردند.

در حالی که دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه هاروارد یک اردوگاه اعتراضی را راه انداخته و مسئولان دانشگاه را به سرکوب صداهای مخالف رژیم صهیونیستی متهم کردند، مسئولان دانشگاه کالیفرنیا نیز پس از درگیری میان نیروهای پلیس و دانشجویان معترض به جنگ غزه، محوطه دانشگاه را به روی عموم بستند.

همزمان با گسترش اعتراض های دانشجویی در دانشگاه های آمریکا نیز، دو تن از اعضای جمهوری خواه مجلس سنای این کشور خواستار استفاده از یگان های گارد ملی برای مقابله با دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونستی در نوار غزه شدند.

«مایک جانسون»، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن تایید افزایش احساسات یهودستیزی در جامعه این کشور، تاکید کرد که نباید اجازه گسترش نفرت در جامعه را داد و همه افراد خواستار خشونت باید بازداشت شوند.
جانسون ضمن تاکید بر این که دانشجویان یهودی نسبت به جان خود احساس امنیت نمی کنند و از آنها خواسته شده که آمریکا را ترک کنند، خاطر نشان ساخت که این دانشجویان نباید در خاک کشورش با چنین خشونتی روبرو شوند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا به جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز تاکید کرد که رئیس این دانشگاه در صورتی که نتواند وضعیت را بی درنگ کنترل کند، باید استعفا دهد.

این در حالی است که پیش از این، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اقدامات دانشجویان در دانشگاه های آمریکایی در مخالفت با جنایت های این رژیم علیه فلسطینیان را «هولناک و یهودستیزانه» توصیف کرده و مدعی شده بود که رفتار دانشجویان باید محکوم شود.

نتانیاهو ضمن درخواست از جهانیان برای رویایی عملی با این پدیده، واکنش برخی دانشگاه های آمریکایی را شرم آور خوانده و گفته بود: حملات یهودستیزانه در دانشگاه های آمریکایی، ما را به یاد آلمان در دهه 30 قرن گذشته (میلادی) می اندازد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود خواستار اقدام مقامات آمریکایی برای حفاظت از یهودیان و توقف تظاهرات در حمایت از نوار غزه در دانشگاه های این کشور شده و ادعا کرده بود که این تظاهرات نه تنها یهودستیزانه است، بلکه تروریسم را نیز تحریک می کند.

«ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اعتراض های اخیر در دانشگاه های آمریکایی برای پایان جنگ مرگبار این رژیم در نوار غزه و ارسال سلاح برای آن، دستور ایجاد گروه های مسلح برای حفاظت از جوامع یهودی در آمریکا را داد.

شایان ذکر است که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه و بدون اعتنا به اعتراض های سراسری در دانشگاه های این کشور علیه تجاوز مرگبار نیروهای اشغالگر به نوار غزه و بازداشت شماری از دانشجویان، قانون کمک 95 میلیارد دلاری به رژیم صهونیستی، اوکراین و تایوان را امضا و تایید کرد در حالی که بیش از 26 میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از این رژیم است.

نظر شما