شناسهٔ خبر: 66326902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(عکس) ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ» (عکس) ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ»

ساناز سماواتی، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که امسال با گروه «نون خ» در چندین قسمت همکاری داشت، می‌گوید: همیشه حضور خوب دلیل بر سکانس‌های طولانی نیست. به نظرم شخصیتی که ایفا کردم (تانیا)، هرچند کوتاه اما توانست در میان مردم دیده شود و همین برایم کافی است. این بازیگر تاکید دارد که دلیل اصلی

صاحب‌خبر -

ساناز سماواتی، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که امسال با گروه «نون خ» در چندین قسمت همکاری داشت، می‌گوید: همیشه حضور خوب دلیل بر سکانس‌های طولانی نیست. به نظرم شخصیتی که ایفا کردم (تانیا)، هرچند کوتاه اما توانست در میان مردم دیده شود و همین برایم کافی است. این بازیگر تاکید دارد که دلیل اصلی حضورش در «نون خ ۵» کارگردانی سعید آقاخانی است.

ساناز سماواتی که در چندین قسمت از مجموعه «نون خ ۵» در نقشی متفاوت ظاهر شد در گفت‌وگویی درباره حضورش در این مجموعه طنز و تجربه بازی در نقشی متفاوت گفت.

تانیا کاراکتر تاثیرگذار و قشنگی شد

سماواتی که تا چندین قسمت گذشته ایفاگر نقش «تانیا» بود و نقش یک پیرزن فلج (مامور پلیس) را بازی می‌کرد ابتدا در پاسخ به اینکه تانیا چه جذابیت‌هایی داشت که پذیرفت حضور داشته باشد؟ خاطرنشان می‌کند: اصلی‌ترین دلیلی که قبول کردم خود آقای سعید آقاخانی بود چون ایشان از همکاران و دوستان قدیمی ۳۰ ساله من هستند و من بسیار دوستشان دارم و برایشان احترام قائلم. بعد از آن تهیه‌کننده کارمان آقای مهدی فرجی است که ایشان هم از مدیران باسابقه تلویزیون هستند و از خیلی قبل‌تر ایشان را هم می‌شناختم؛ بنابراین وقتی پیشنهاد شد دوست داشتم در کنار تیمی که چهار فصل از مجموعه را با موفقیت پیش بردند باشم. البته سرصحنه صحبت‌هایی داشتیم با آقای آقاخانی که اگر لازم شد سکانس‌های تانیا اضافه شود اما بعد دیدیم همین ورودی که انجام شده کافی و مطلوب است.

6

بازیگر «نون خ» در عین حال تاکید می‌کند: من معتقدم همیشه یک حضور خوب دلیل بر سکانس‌های زیاد نیست. همین اندازه که تانیا توانست تاثیرگذار باشد و من بازخوردهایش را در خیابان‌ها از مردم عزیزم گرفتم برایم کافیست. به نظر تانیا کاراکتر تاثیرگذار و قشنگی شد البته انتهایش باز است و شاید در ادامه اگر بخواهند فصل‌های بعدی را بسازند همین تانیا و مامور پلیس با یک اتفاقی دیگر در کنار بازیگران قرار بگیرد چون نظر خود آقای آقاخانی در این باره مثبت بود. در نهایت همه چیز بستگی به ادامه کار و متن دارد.

حضور یک کادر حرفه ای، «نون خ» را برند کرده

او در ادامه درباره اینکه لازمه نگه داشتن یک برند موفق در تلویزیون چیست و آیا فکر می‌کنید «نون خ» به عنوان یک برند می‌تواند این موفقیت را حفظ کند؟ اظهار می‌کند: به نظرم می‌تواند، چون مهم‌ترین نکته داستان خیلی خوبی است که دارد و از همان ابتدای شروع فصل اول خوب بوده و همین باعث شد مردم کار را بپسندند و همین‌طور جلو بیاید. قطعا اگر قصه خوبی نداشت و نویسنده هم قلم خوبی نداشت همان فصل اول یا نهایتاً فصل دوم کنار گذاشته می‌شد بنابراین مهم‌ترین اتفاقش قلم و داستان خوبش است که خوشبختانه تا الان داشته. در کنار قصه و نویسنده خوب، حضور یک کادر تماما حرفه‌ای قطعا در برند شدن این کار تاثیر داشته است چون به نظرم همه عوامل «نون خ» حرفه‌ای هستند که توانستند موفق شوند.

7

سماواتی در تکمیل همین صحبت‌هایش به هوشمندی سعید آقاخانی در کارگردانی و بازیگردانی اشاره می‌کند و می‌گوید: آقای آقاخانی بسیار هوشمندانه بازیگردانی می‌کند. او علاوه بر اینکه کارگردان است یک همکار و دوست قدیمی برای من است و من در صحنه می‌دیدم که واقعاً درجه یک بازیگردانی می‌کند. ایشان به جای تک تک کاراکترها بازی می‌کند و حسشان را بیان می‌کند. سعید آقاخانی بازی خیلی کامل و جامعی برای اجرا به بازیگرش می‌دهد و به قدری خوب توصیف و اجرا و در نهایت به آنها منتقل می‌کرد برای همین بازیگران هم خیلی خوب می‌توانستند اجرا کنند. به نظرم او کارگردانی بسیار خوب و بازیگردانی عالی داشت و بازیگران را به درستی هدایت می‌کرد و این کار هم شجاعت می‌طلبد و هم نشان‌دهنده توانایی، استعداد و قدرت ایشان است که انقدر خوب سکان این کار را به دست گرفته و جلو می‌رود.

8

سکانس رقص اقوام عالی و با درایت بود

بازیگر سریال‌های «نود شب»، «مسافر»، «نقطه چین»، «زیر آسمان شهر» و «خوشنام» ادامه می‌دهد: نکته بعدی که بسیار از نظر من کار را جذاب می‌کند اهمیت نگاه ایشان (سعید آقاخانی) به مقوله اقوام ایرانی است. ما صحنه‌ای در نمایشگاه داشتیم که اگر دقت کرده باشید تمام رقص‌ها و حرکات موزون شهرها و اقوام مختلف را با چه درایت و قشنگی و نگاه تیزی تصویر کردند و کل سکانس را به نحوی خرد کردند که در انتها تصویر روی پرچم ایران آمد و این خیلی مهم است و به نظرم چیزی است که ما این روزها به شدت به آن نیازمندیم تا یادآور این باشیم که از هر قومی که باشیم ایرانی هستیم.

آیا «نون خ» جور کارهای دیگر تلویزیون را می‌کشد؟

وی سپس در واکنش به اینکه چقدر به این اعتقاد دارید که مجموعه «نون خ» امسال جور خیلی از کارهای تلویزیون را کشید؟ خاطرنشان می‌کند: این مسئله در جایگاه من نیست اما فکر می‌کنم مسئولان سازمان صداوسیما خودشان باید بدانند که چرا باید این اتفاق بیفتد. زمانی ما شبکه‌هایمان از این کانال به آن کانال می‌شد و سریال‌ها همه خوب بودند. چه شد که آن همه کار موفق و خوب تبدیل شد به اینکه فقط یک کار باید جور بقیه را بکشد؟ به نظرم یک تیم خوب و با درایت، «نون خ» را همراهی کردند. من معتقدم اگر هرکسی در جای خودش درست قرار بگیرد قطعاً کارهای موفق گذشته تکرار خواهند شد. به عنوان مثال الان راز موفقیت شبکه آی فیلم کجاست، چرا مردم انقدر این شبکه را علیرغم بازپخش مجموعه‌های تکراری می‌بینند؟ چون ساختار و نحوه چینش کارها به صورت حرفه‌ای و درست بوده. به اعتقاد من نویسنده، کارگردان، بازیگر و همه و همه باید حرفه‌ای باشند و درست انتخاب شوند.

9

پای افراد غیرحرفه‌ای به حرفه ما باز شده

سماواتی در بخشی از صحبت‌هایش با انتقاد از ورود اسپانسرها در تلویزیون و برخورد غیرحرفه‌ای با آثار هنری تصریح می‌کند: به نظرم از زمانی که نگاه مالی وارد کار هنری شد شاید ما این افت را داشتیم. از زمانی که پای اسپانسرها به کارها باز شد این مشکلات برایمان به وجود آمد. در حال حاضر برای تولید یک محتوای هنری مجبورند نقش بفروشند چون پولشان نمی‌رسد و بودجه ندارند؛ بنابراین مجبور می‌شوند به سراغ اسپانسر بروند و اینجاست که دیگر اسپانسر تصمیم می‌گیرد و به عنوان مثال می‌گوید من می‌خواهم همه فامیلم را به کار بیاورم! از گریمور گرفته تا بازیگر و همه. به همین راحتی پای آدم‌های غیرحرفه‌ای به حرفه ما باز شده است البته من مخالف حضور نسل جوان و ورود نیروی جوان نیستم به شرط اینکه دوره گذرانده باشند و بر اساس اصول با کسب تجربه گام به گام وارد این حرفه شوند که قدمشان هم سر چشم همه است و جای هیچکس را هم تنگ نخواهند کرد.

این بازیگر با اشاره به کارهای جدیدش برای تلویزیون می‌گوید: آخرین کارهای تلویزیونی‌ام قبل از «نون خ»، «شهرک رنگین کمان» و سریال «خوشنام» بود. یک سریال هم به‌تازگی با عنوان «صدای روشنا» به کارگردانی آقای زنگنه داشتم که تمام شد یک سریال دیگر هم دعوت شدم که ان‌شاءالله به‌زودی کلید می خورد.

10

برای مردم با عشق کار می‌کنیم

سماواتی صحبت‌هایش را اینگونه پایان می‌دهد: آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه دارم. من به عنوان یک بازیگر خودم را کوچک همه مردم می‌دانم و امیدوارم با تمام تلاشی که دوستان من با همه کم و کاستی‌ها می‌کشند، بتوانیم کارهایی در شأن مخاطبان داشته باشیم چون هدف تک‌تک ما و همکارانمان ایجاد فضایی مفرح برای هموطنانمان است تا حداقل برای دقایقی هم که شده از مشکلاتشان خارج شوند و لحظاتی آرامش بگیرند. ما با عشق برای مردم کار می‌کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: faradeed-186036

نظر شما