شناسهٔ خبر: 66321788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عسکری:

براي طراحي و مهندسي معکوس ادوات کشاورزي از دانشجويان نخبه استفاده شود

صاحب‌خبر -
براي طراحي و مهندسي معکوس ادوات کشاورزي از دانشجويان نخبه استفاده شود
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: از ظرفیت دانشجویان نخبه برای طراحی، ساخت و مهندسی معکوس ادوات مورد نیاز کشاورزی نوین استفاده شود.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی از کارخانه تراکتور سازی ایران، گفت: بخش کشاورزی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار است و امنیت غذایی به امنیت کشور گره خورده است و خوشبختانه کشور ما تولیدات کشاورزی و غذایی با کیفیتی دارد اما در برخی از محل‌ها باید ظرفیت‌‌های موجود را بالفعل کنیم.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه به مکانیزاسیون کشاورزی توجه ویژه‌ای شده اما 30 درصد احکام برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی اجرایی نشده است، ادامه داد: عملکرد کارخانه تراکتورسازی ایران خوب بوده اما کافی نیست و باید این روند روبه‌جلو ادامه پیدا کند تا به نقطه مطلوب برسیم زیرا شعار سال در حوزه کشاورزی صدق می‌کند و باید تراکتورهای بیشتر با اسب بخار بالاتر تولید کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تا حد توان مسائل و مشکلات احصا شده در نظارت‌های میدانی را پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: در جهت رفع مشکلات حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و کارخانه تراکتورسازی ایران نشستی را با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بوده، رئیس کل بانک مرکزی تشکیل و از رئیس مجلس نیز برای حضور در این نشست دعوت می‌کنیم.
این نمیانده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز بانک‌ها مکلف شده‌اند تا بخشی از منابع داخلی خود را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند، ادامه داد:تقویت کارخانه تراکتورسازی ایران از زیرساخت‌های لازم برای اجرای کشاورزی نوین است و باید با توسعه مکانیزاسیون شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.
عسکری با بیان اینکه کارخانه تراکتورسازی در کنار تامین نیاز داخل به تراکتور باید ساخت سایر ادوات کشاورزی را نیز در دستورکار خود قرار دهد، تصریح کرد: نیازهای مطرح شده تراکتورسازی ایران را در زمینه تامین ورق، جریمه برق و سایر موارد مطرح شده را پیگیری می‌کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه از دانشجویان نخبه برای طراحی، ساخت و مهندسی معکوس ادوات مورد نیاز کشاورزی نوین بکارگیری شود، افزود: این توان وجود دارد تا توسط کارخانه تراکتورسازی ایران تراکتورهایی با قدرت و توان بالاتر ساخته شود./
پایان پیام

نظر شما