شناسهٔ خبر: 66315661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عفو بین‌الملل: جنگ در غزه و اوکراین نظم جهانی پس از سال 1948 را «در خطر نابودی» قرار داده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- عفو بین‌الملل -قدرتمندترین دولت‌های جهان- از جمله چین، روسیه و ایالات متحده را متهم کرده است که در بحبوحه جنگ‌ها در غزه و اوکراین، بی‌توجهی جهانی به قوانین و ارزش‌های بین‌المللی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948 را رهبری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: «اگنس کالامار» دبیر کل عفو بین‌الملل در مقدمه گزارش سالانه سازمان خود نوشت: جنگ در غزه که در 7 اکتبر آغاز شد، «نزول به جهنم» بود که درس‌های اخلاقی و حقوقی [از 1948] را به یک میلیون قطعه تبدیل کرد.»

کالامار افزود: کمپین تلافی جویانه اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر توسط حماس به یک کمپین مجازات دسته جمعی تبدیل شده است. در حالی که اسرائیل به قوانین بین المللی حقوق بشر بی اعتنایی می کند، ایالات متحده و سایر کشورها، از جمله بریتانیا و آلمان بدون توجه به جنایات جنگی در اسرائیل تنها به اقدامات روسیه در اوکراین حمله کرده و با استانداردهای دوگانه و وحشتناک از قتل عام مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در ایالات متحده آمریکا گفت: نیروهای اسرائیلی در غزه با استفاده از مهمات ساخت آمریکا علیه فلسطینیان مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

نظر شما