شناسهٔ خبر: 66314845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سهم وزارت از دو باشگاه صفر خواهد بود

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

گزیده صحبت‌های کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

ویدئو: 330855

وزیر ورزش ادامه داد: فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

1997688

هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

نظر شما