شناسهٔ خبر: 66313454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جمهوری اسلامی نوشت: رژیم صهیونیستی آینده‌ای ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا_ جمهوری اسلامی نوشت: کاملاً روشن است که رژیم صهیونیستی آینده‌ای ندارد و در سطح بین‌المللی نیز هر روز منزوی‌تر می‌شود. بنابراین، به نفع بایدن، حزب دموکرات و آمریکاست که دست از کمک به رژیم صهیونیستی بردارند و به قوانین مبتنی بر منشور ملل پای‌بندی عملی نشان دهند و نکبت وابستگی به صهیونیسم را از خود دور نمایند.

به گزارش شفقنا، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان” آمریکا و نکبت وابستگی به صهیونیسم” نوشت: آمریکا، گردان «نیتسح یهودا»ی ارتش اسرائیل را به نقض حقوق بشر در کرانه باختری متهم کرده و ممکن است آن را تحریم کند. این گردان از داوطلبان صهیونیست متعصب تشکیل شده است. وب‌سایت «اکسیوس» گزارش داد: «اکثر اعضای گردان نیتسح یهودا، یهودیان تندرو و راست افراطی مذهبی هستند که در ارتش اسرائیل جای دیگری پیدا نمی‌کنند و این گردان آنها را پذیرش می‌کند».
صاحبنظران می‌گویند چنین تصمیمی با هدف ترمیم وجهه آسیب‌دیده دولت آمریکا به خاطر حمایت غیرعادی و غیرمنطقی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و مسئولیت قانونی آمریکا برای خودداری از کمک نظامی به اسرائیل با توجه به نقض قوانین بین‌المللی جنگ صورت می‌گیرد هرچند دولت بایدن به این قوانین عمل نخواهد کرد و به حمایت غیرقانونی خود از این رژیم ادامه خواهد داد.

نتانیاهو نخست ‌وزیر و بنی‌گانتز وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی در نهایت وقاحت از تصمیم آمریکا برای تحریم گردان افراطی ارتش اسرائیل انتقاد کرده و آن را در شرایط جنگی کنونی اقدامی غیراخلاقی! دانسته و گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم به عمل خواهند آورد.

با قطع نظر از وقاحت سران رژیم صهیونیستی که اخلاق را در نسل‌کشی و جنایات جنگی جستجو می‌کنند و مخالفت با آن را غیراخلاقی می‌دانند، دولت آمریکا با توجه به مخالفت شدید افکار عمومی این کشور با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و محکوم کردن حمایت دولت بایدن از این جنایات، اکنون در تنگنای شدیدی قرار دارد. حتی اگر تحریم گردان افراطی ارتش رژیم صهیونیستی توسط دولت بایدن اتفاق نیفتد که بعید نیست در اثر فشار لابی صهیونیستی چنین شود، از فشارهائی که هر روز بر او از ناحیه افکار عمومی آمریکا وارد می‌شود کاسته نخواهد شد. نتایج نظرسنجی‌های معتبر هر روز حکایت از افزایش مخالفین حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی دارد. طرفداران آزادی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی و قطع شدن کمک‌های آمریکا از این رژیم اکنون به نزدیک 60 درصد رسیده و بایدن هر روز احساس انزوای بیشتری در افکار عمومی کشور خود می‌کند.
نکته مهم‌تر، اوجگیری مخالفت با حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در میان نخبگان، صاحبنظران، فعالان سیاسی و به ویژه دانشگاهیان است. این مخالفت‌ها بقدری زیاد است و هر روز بیشتر می‌شود که دولت بایدن تصمیم گرفت در مرحله اول تعدادی از روسای دانشگاه‌های مهم ازجمله دانشگاه هاروارد را برکنار کند و در مرحله بعد به دلیل استمرار اعتراضات، بسیاری از اساتید و مسئولین و مدیران را اخراج کرد و در سومین مرحله به تهدید دانشجویان متوسل شد. علیرغم اینهمه تهدید و اقدامات سرکوبگرانه، اعتراضات به حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی ادامه دارد و اقشار مختلف مردم آمریکا نیز هر روز با شرکت در تظاهرات اعتراضی از دولت می‌خواهند دست از حمایت این رژیم بردارد و کمک‌های مالی و نظامی به آن را قطع نماید.

نزدیک بودن انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا که قرار است در آبانماه همین امسال برگزار شود، عامل مهمی است که از هم‌اکنون بایدن و همفکرانش در حزب دموکرات آمریکا را برای بازسازی اعتبار این حزب در افکار عمومی به تکاپو واداشته است. وجود رقیب بی‌مهاری مانند ترامپ در عرصه انتخابات نیز عامل مهمی است که این تکاپو را تشدید کرده است.

وجود این عوامل می‌تواند زمینه‌ای برای سر عقل آمدن رهبران حزب دموکرات باشد تا در سیاست بسیار کثیف حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تجدید نظر نمایند. کاملاً روشن است که رژیم صهیونیستی آینده‌ای ندارد و در سطح بین‌المللی نیز هر روز منزوی‌تر می‌شود. بنابراین، به نفع بایدن، حزب دموکرات و آمریکاست که دست از کمک به رژیم صهیونیستی بردارند و به قوانین مبتنی بر منشور ملل پای‌بندی عملی نشان دهند و نکبت وابستگی به صهیونیسم را از خود دور نمایند.

نظر شما