شناسهٔ خبر: 66311344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نگاه صبح نو به رخداد ادبی در جلسه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق/ عصا بیفکن

در تازه‌ترین انتشار شعر مقام معظم رهبری، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در صفحه شخصی خود، غزلی را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را، در آستانه عملیات «وعده صادق» در جلسه‌ای مرتبط خوانده بودند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا - رهبر انقلاب یک بیت از سروده گذشته خود که اشاره به معجزه عصای حضرت موسی(ع) داشت را در جلسه‌ای مرتبط در آستانه عملیات وعده صادق خواند. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته:‌ مقام معظم رهبری از آن دست شخصیت‌هایی هستند که تقریبا از ابتدای عمر، به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای داشته‌اند و به تعبیری علاقه‌مند به هنر بوده‌اند.  

ایشان مشخصا در شعر دستی بر آتش دارند و بارها اشعارشان از مجاری مختلف به گوش مردم رسیده است.  

مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده‌اند: «مادرم خانمی بود بسیار فهمیده، باسواد، کتاب‌خوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ‌شناس؛ البته نه به معنای علمی، بلکه به معنای مأنوس ‌بودن با دیوان حافظ، با قرآن کاملا آشنا بود [...] بعضی از شعرهای حافظ که هنوز یادم است، از شعرهایی است که آن‌وقت از مادرم شنیدم؛ از جمله این یک بیت یادم است: سحر چون خسرو خاور عَلم در کوهساران زد، به دست مرحمت یارم درِ امیدواران زد.» 

پیشینه دیدارهای مقام معظم رهبری با شاعران به دوران پیش از انقلاب بازمی‌گردد؛ زمانی که ایشان در محافل ادبی مشهد و تهران که با حضور شاعران بزرگی برگزار می‌شد، شرکت می‌کردند. 

در تازه‌ترین انتشار شعر مقام معظم رهبری، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در صفحه شخصی خود، غزلی را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را، در آستانه عملیات «وعده صادق» در جلسه‌ای مرتبط خوانده بودند. فضائلی همچنین تصریح کرد که غزل زیر، سروده چند سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

نظر شما