شناسهٔ خبر: 66302971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خسارت ۸۲ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جیرفت

صاحب‌خبر -

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت ناشی از بارش‌های اخیر و سیلاب‌ها به بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سایت فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، محمدحسن رئیسی بیشترین میزان خسارت را مربوط به مزارع پیاز در بخش‌های مختلف شهرستان جیرفت دانست و گفت: «مبلغ ۵۲۲ میلیون تومان خسارت به مزارع پیاز، گوجه و نشا پیاز در حوزۀ مرکز خدمات حسین‌آباد بخش اسماعیلی در اثر بارندگی‌های اخیر وارد شده است».

او در ادامه بیان کرد: «بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان از روستاهای حوزۀ مراکز جهادکشاورزی هوکرد، هلیل و رضوان‌، برآورد اولیۀ خسارات ناشی از سیلاب نزولات جوی در روزهای پایانی فروردین‌ماه در حوزۀ رضوان خسارات وارده به محصولات زراعی و سبزیجات برگی ۲۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان و خسارات وارده به کانال‌های بتونی و خاکی و خطوط انتقال آب یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است».

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت به مزارع سیب‌زمینی و پیاز بهاره را بیش از ۵۳ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: «در حوزۀ مرکز خدمات هلیل، خسارات وارده به مزارع محصولات زراعی نظیر سیب و پیاز بهاره، گوجه‌ و غیره ۵۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان برآورد شده است».

او با ابراز نگرانی از خسارت سیل به قنوات اظهار کرد: «تاکنون گزارش خسارت به ۳ قنات گناو، احمدآباد و مارمرد به میزان یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است که برای کشاورزان مشکلاتی به همراه خواهد داشت.»

انتهای پیام

نظر شما