شناسهٔ خبر: 66299880 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

همدستی سرایداران برای دستبرد بزرگ به خانه‌ها

اعضای باندی که به دو آپارتمان در یک برج دستبرد زده بودند، دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
همدستی سرایداران برای دستبرد بزرگ به خانه‌ها
کد خبر: 658107
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۵۱:۰۶

 رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت اعضای یک باند سرقت در شمال تهران خبر داد و گفت: این متهمان از منزل 2 تبعه خارجی چهار میلیارد تومان سرقت کرده بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین، چندی قبل زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: ساکن کانادا هستم. برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما دیدم سه تخته فرش ابریشم، 2 تخته تابلوفرش، 2 عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی چهار میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پا در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبروی منزل مورد دستبرد نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده، هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی از سالم بودن درهای ورودی حکایت داشت که این موضوع نشان می‌داد سارقان با محل آشنا بودند. برای همین ظن کارآگاهان به سمت سرایدار ساختمان معطوف و مشخص شد این فرد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند، محل کار خود را ترک کرده است.

به ان ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند سرایدار پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیما به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است؛ اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج بود، ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند. متهمان که در جریان بازجویی‌‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی با سرایدار اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود ۸ سال در این برج سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم‌حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم. هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با دوستم و 2 نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم. چون کلید‌ها را در اختیار داشتیم، این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد. در مدت زمان 20 روز، 6 مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه توانستیم سرقت کردیم و پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد.

در نهایت متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، به زندان معرفی شدند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما