شناسهٔ خبر: 66286398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پوتین: مسائل امنیتی قفقاز جنوبی بسیار حساس است

اقتصادنیوز: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در دیدار با «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی خود، مسائل امنیتی قفقاز جنوبی را «بسیار حساس» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در دیدار با الهام علی‌اف با اشاره به اینکه در این دیدار «در مورد وضعیت و تامین امنیت در منطقه صحبت می‌کنیم»، گفت: مسائل زیادی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد و بسیار حساس هستند.

وی اظهار داشت: روابط تجاری روسیه و آذربایجان به طور فعال در حال توسعه است و حجم معاملات تجاری میان دو کشور به چهار میلیارد دلار رسیده است.

خبر مرتبط
فوری/ توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع ایران دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

پوتین با بیان اینکه روابط بین 2 کشور «در سطح بالایی قرار دارد»، افزود که حجم معاملات تجاری در حال رشد است و سرمایه‌گذاری روسیه در اقتصاد آذربایجان ۶ میلیارد دلار شده است.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که «هیات بین دولتی فعالانه کار می‌کند و زمینه‌های همکاری زیادی در بخش اقتصاد و زیرساخت‌ها وجود دارد.»

پوتین همچنین در این دیدار بر اهمیت تلاش‌ها برای توسعه راه آهن «بایکال-آمور» و راه‌آهن سراسری سیبری برای روسیه و کل کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات میان سران این کشورها در کاخ کرملین روسیه انجام شد.

تاس خاطرنشان می‌کند که «روسیه به طور فعال در حال اجرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال به جنوب، از جمله ساخت بخش راه آهن رشت - آستارا است. مسکو در ماه مه [اردیبهشت/خرداد] گذشته اعلام کرد که به احتمال زیاد باکو به توافقات مربوط به ایجاد کریدور خواهد پیوست.

 

نظر شما