شناسهٔ خبر: 66250866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان: کمک جدید آمریکا به اسرائیل، چراغ سبزی برای گسترش جنگ به همه کشورهای منطقه است

صاحب‌خبر -

شفقنا- ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک بیش از 26 میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی به عنوان چراغ سبزی برای این رژیم جهت گسترش دامنه جنگ به همه کشورهای منطقه نام برد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) شامگاه شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «نبیل ابوردینه»، سخنگوی ریاست این تشکیلات تاکید کرده که 26.4 میلیارد دلار مورد تصویب مجلس نمایندگان آمریکا در لایحه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی، ارقام و اعدادی است که به هزاران قربانی فلسطینی تبدیل می شود چه در نوار غزه باشد و چه در مورد اخیر که در شهر «طولکرم» در شمال غرب کرانه باختری رود اردن روی داده است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان ضمن محکومیت بسته جدید کمک نظامی که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده، از پشتیبانی امنیتی این کشور به عنوان یک تشدید خطرناک، تجاوز به ملت فلسطین و چراغ سبزی برای اقدام رژیم صهیونیستی در گسترش دامنه جنگ به همه کشورهای منطقه نام برده و خاطر نشان ساخت که ثبات فلسطین تنها راه حل منجر به ثبات در منطقه و جهان می باشد.

به گفته این مقام فلسطینی، اقدام آمریکا در پشتیبانی از کابینه افراط گرای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با نقض آشکار تمامی قطعنامه های مشروعیت بین المللی، برای صد و نود و هفتمین روز پیاپی به جنایت های خود علیه فلسطینیان در نوار غزه ادامه می دهد، اعتبار و مقبولیت این کشور در زمینه دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه خاور میانه را زیر سوال می برد.

ابوردینه همچنین عنوان کرد که پشتیبانی نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم برای سومین روز پیاپی به تجاوز خود به شهر طولکرم ادامه می دهد و در جریان آن نیز، دست کم 13 شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده و زیرساخت های این شهر را به طور کامل تخریب کرده همان گونه که پیشتر چنین کاری را در جنین در شمال کرانه باختری انجام داده بود.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان نیز تاکید کرد که آمریکا علاوه بر ادامه پشتیبانی از کابینه افراط گرای رژیم صهیونیستی که از حمله شهرک نشینان در کرانه باختری از جمله بیت المقدس اشغالی حمایت می کند، کمک مالی خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) را نیز متوقف کرده است.

این در حالی است که با وجود مخالفت های شدید برخی جمهوری خواهان تندرو، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه روز شنبه خود و با پشتیبانی گسترده هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه، یک بسته قانونگذاری به ارزش 95 میلیارد دلار برای ارائه کمک امنیتی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد.

در نتیجه آن نیز، این لایحه به مجلس سنای آمریکا با اکثریت اعضای دمکرات منتقل شده که بیش از دو ماه پیش لایحه مشابهی را تصویب کرده و انتظار می رود لایحه کنونی را نیز ظرف چند روز آینده به تصویب برساند و آن را برای امضا و تبدیل به قانون، برای «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور ارسال کند.

در همین راستا نیز، کاخ سفید بی درنگ پس از اعلام نتیجه رای گیری اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد که بایدن از مجلس سنای این کشور می خواهد بسته کمک امنیتی به اوکراین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرده و به دفتر وی ارسال کند تا آن را به امضا و تایید نهایی برساند.

در میان نخستین واکنش های خارجی به این اقدام نیز، رژیم صهیونیستی از رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه در بر گیرنده ارائه کمک امنیتی 26.4 میلیارد دلاری به این رژیم استقبال کرده و از آن به عنوان «یک پیام قوی برای دشمنان ما» نام برد.

خبر اصلی را در وفا ببینید

نظر شما