شناسهٔ خبر: 66249630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مردم محور توسعه جوامع پیشرفته هستند

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در تمام مکاتب توسعه محور امروز، مردم محور توسعه هستند و این امر زمانی محقق می‌شود که مردم خود را در حاکمیت سهیم بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران و رؤسای نواحی و مناطق استان اظهار کرد: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری بیانگر نقش حیاتی مردم در تولید ملی است.

وی افزود: در تمام مکاتب توسعه محور امروز، مردم محور توسعه هستند و این امر زمانی محقق می‌شود که مردم خود را در حاکمیت سهیم بدانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب هرکجا مردم پای کار بوده‌اند موفق بوده‌ایم که نمونه بارز آن دفاع مقدس است، بیان کرد: آموزش وپرورش استان موظف است تمام توان خود را جهت تحقق شعار سال به کار گیرد، تبیین و عملیاتی سازی شعار سال با توجه به طرح آن از سوی مقام معظم رهبری یک واجب شرعی است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور از تمامی مدیران و رؤسا خواست تا در جهت اجرای طرح مذکور نهایت همکاری را داشته باشند و برنامه‌ریزی مناسب در راستای تقویت روحیه اعتقادی و ایمانی دانش آموزان تلاش نمایند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه بی‌حجابی و بدحجابی ریشه در مسائل زیادی دارد، اضافه کرد: تبلیغات مسموم دشمنان که شامل سمپاشی شبانه‌روزی آنان در شبکه‌های مختلف است تلاش می‌کند تا مشکلات کشور را به حجاب ارتباط دهد.

وی یکی دیگر از دلایل بدحجابی را ناآگاهی و جهل دانست و تصریح کرد: علت بعدی نیاز به ازدواج است که اگر شرایط این امر فراهم نشود، ممکن است فرد به سمت بی‌توجهی به ارزش‌های اخلاقی سوق پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: جبران شکست از دیگر علل هنجارشکنی درباب عفاف و حجاب است و فردی که به سبب عدم پوشش از تعاملات اجتماعی بازمانده سعی می‌کند با فساد بیشتر این شکست را جبران نماید.

وی در پایان یکی دیگر از ریشه‌های بدحجابی در جامعه را انتقام جویی دانست و تاکید کرد: فردی که دوست‌دار آزادی غربی است، چون در جامعه دست یافتن به این موضوع امکان پذیر نیست، حس انتقام‌جویی سبب می‌شود ارزش‌های اجتماعی را خدشه‌دار کند.

نظر شما