شناسهٔ خبر: 66235291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خزعلی در گفت‌وگو با شفقنا: بیش از 80 درصد شاغلین در صنایع دستی، زنان هستند/ مشارکت اقتصادی بانوان «یک درصد» رشد داشت/ به دنبال صادرات محصولات تولید شده توسط زنان هستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: در قسمت مشارکت اقتصادی، از سال گذشته تا امسال یک درصد رشد اقتصادی و مشارکت اقتصادی بانوان را داشتیم و دو درصد کاهش بیکاری را داشتیم و عمدتاً هم در مشاغل خانگی بوده است.

دکتر انسیه خزعلی در گفت وگو با شفقنا درباره آمار زنان فعال در حوزه تولید و حمایت معاونت زنان و امور خانواده از این زنان، اظهار کرد: آمار زنانی که در دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی در حوزه تولید فعال هستند، متفاوت است و آمار دقیق را باید از دستگاه های متولی دریافت کنید؛ اما در قسمت مشارکت اقتصادی، از سال گذشته تا امسال یک درصد رشد اقتصادی و مشارکت اقتصادی بانوان را داشتیم و دو درصد کاهش بیکاری را داشتیم و عمدتاً هم در مشاغل خانگی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که زنان تولید کننده بیشتر در کدام حوزه ها فعال هستند؟ گفت: بیشتر زنان در مشاغل خانگی تولیدی هستند، در مرحله بعد در حوزه کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی فعال هستند که بیش از 80 درصد شاغلین در صنایع دستی خانم ها می باشند.

خزعلی درباره حمایت ها محصولات تولید کننده زنان در عرصه صادرات، بیان کرد: در این باره با برخی از کشورهای همسایه جلساتی برگزار کردیم و صحبت هایی داشتیم تا بتوانیم پلتفرمی را برای فروش مجازی داشته باشیم که اول عرضه کالاها تا جایی که می شود در قالب تهاتر صورت گیرد و اگر قرار باشد، تبادل مالی انجام شود، راهکارهای این امر را بررسی می کنیم.

نظر شما