شناسهٔ خبر: 66231680 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

واردات خودروی دست دوم پشت سد دولت

تحریریه جهان صنعت نیوز

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت هنوز آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده که تصویب آن را با قید دوفوریت و در قالب لایحه از مجلس خواسته بود را ابلاغ نکرده که این وضعیت بیانگر این است که دولت اراده‌ای برای واردات ندارد و مادامیکه این مشکل رفع نشود، بازار ملتهب خودرو ساماندهی نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، علی جدی بیان کرد: دولت باید برای واردات خودرو اراده جدی داشته باشد. وی گفت: زمانیکه برای تامین ارز موردنیاز واردات خودرو بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد، مسیر و نحوه واردات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌شود. وزارت صمت نقش چندانی در واردات ندارد که برای ساماندهی این وضعیت باید رئیس جمهور ورود کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت هنوز آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده که تصویب آن را با قید دوفوریت و در قالب لایحه از مجلس خواسته بود را ابلاغ نکرده. این وضعیت بیانگر این است که دولت اراده‌ای برای واردات ندارد. مادامیکه این مشکل رفع نشود، بازار ملتهب خودرو ساماندهی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند تعداد محدودی خودرو وارد کشور شده اما از آنجاکه این تعداد بسیار کم بوده تاثیری در ساماندهی بازار نداشته است. حتی وزیر صمت هم تغییر کرد اما تغییری در بازار ایجاد نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی وزارت صمت این است که کدخدا زیاد دارد. این موضوع باید هرچه سریعتر حل شود. می‌توان با تشکیل کمیته‌ای موانع فرا وزارتخانه‌ای در این وزارتخانه را برطرف کرد.

خانه ملت

نظر شما