شناسهٔ خبر: 66229458 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با صعود به دیدار پایانی مسابقات گزینشی المپیک به میزبانی قرقیزستان پنجمین سهمیه ایران در المپیک پاریس را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه مسابقات کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا به میزبانی قرقیزستان امروز جمعه ۳۱ فروردین امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان با برتری ۳ بر صفر مقابل حریف و صعود به فینال، پنجمین سهمیه المپیک پاریس را برای کشتی آزاد ایران به ارمغان آورد. 
 
کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
 
کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
 
<div id="video-display-embed-code_11021563"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4210254/11021563?width=600&height=350"></script></div>
 
 آذرپیرا پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آرش یوشیدا کشتی گیر دورگه ایرانی و ژاپنی از کشور ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
 
پیش از این یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها شد، اما احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.
 
کشتی آزاد ایران پیش از این در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در اوزان ۶۵ توسط رحمان عموزاد، در ۸۶ توسط حسن یزدانی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم توسط امیرحسین زارع موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک شده بود.

نظر شما